Drambliukas Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Hei en kompis av meg har en 83 modell golf 1 med tenningsproblemer. Har bytta stifter, fordeler tennledninger å coil. Motor starter med tenner feil. Er det tenningsmodul på denne modellen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Nei, det er ikke tenningsmodul på disse (regner med det er en forgassermotor, siden du sier han har byttet stift). Er stiften korrekt justert, eller er den bare "slengt inn"? Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drambliukas Skrevet Oktober 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Bare slengt inn... Men han har egentlig ikke så fantastisk mye peiling på bil så kan være derfor. Skal ta turen ut til ham i 5 tiden for å se på bilen. Er forgasser motor ja. Tingen er det at jeg fikset en annen forgasser motor, ikke samme merke, men opel. Å den var det nemlig tenningsmodul på, så da trodde jeg at det kansje var det her og uten å ha sett på bilen... Hvordan ville du gått frem her da ? Må få stilt inn tenningen på den skikkelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Siden jeg er av den oppfatning at ingen har vondt av å prøve litt på egen hånd framfor å få servert en fiks ferdig, drøvtygget arbeidsbeskrivelse med garantert resultat vil jeg anbefale dere å gå til anskaffelse av en Haynes-bok fra f.eks. deres nærmeste Torshov. Der blar dere opp i kapittelet "Ignition system" og finner de svarene dere trenger:). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drambliukas Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Fikk tak i en bok å har fått stilt inn alt på mm, grader osv som det står i instruksjonsboka. Nå er tenninga ganske bra. Smeller ikke noe lenger og sviver fint på tomgang. Eneste er når vi står med stroboskop for å sjekke tenninga så ser vi ikke noe strek på reg reima i det hålet du lyser gjennom. Eneste vi ser er noen bokstaver.. A7, 0 , 1, 11 og 12 tror jeg det var. Skal det ikke være en strek ? Bilen går ikke så fort opp i turtall, den er skikkelig dau.. må ha den i første opp bakkene og klarer da ca 35kmt da med 4 personer i. Men den gikk ikke noe særlig bedre aleine.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Så bra at dere har fått det til:). Det er mye bedre å sikte på svinghjulet i stedet. Men skru ut hele innfatninga til proppen i clutchhuset. Mye lettere å sikte da. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drambliukas Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Skal se hva vi får til. Skal få demontert å prøve sikte der heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg