Gå til innhold

Tenningsproblemer

Ranger emnet

Drambliukas

Anbefalte innlegg

Bare slengt inn... Men han har egentlig ikke så fantastisk mye peiling på bil så kan være derfor. Skal ta turen ut til ham i 5 tiden for å se på bilen. Er forgasser motor ja.

Tingen er det at jeg fikset en annen forgasser motor, ikke samme merke, men opel. Å den var det nemlig tenningsmodul på, så da trodde jeg at det kansje var det her og uten å ha sett på bilen...

Hvordan ville du gått frem her da ? Må få stilt inn tenningen på den skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er av den oppfatning at ingen har vondt av å prøve litt på egen hånd framfor å få servert en fiks ferdig, drøvtygget arbeidsbeskrivelse med garantert resultat vil jeg anbefale dere å gå til anskaffelse av en Haynes-bok fra f.eks. deres nærmeste Torshov. Der blar dere opp i kapittelet "Ignition system" og finner de svarene dere trenger:).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en bok å har fått stilt inn alt på mm, grader osv som det står i instruksjonsboka. Nå er tenninga ganske bra. Smeller ikke noe lenger og sviver fint på tomgang.

Eneste er når vi står med stroboskop for å sjekke tenninga så ser vi ikke noe strek på reg reima i det hålet du lyser gjennom. Eneste vi ser er noen bokstaver.. A7, 0 , 1, 11 og 12 tror jeg det var. Skal det ikke være en strek ?

Bilen går ikke så fort opp i turtall, den er skikkelig dau.. må ha den i første opp bakkene og klarer da ca 35kmt da med 4 personer i. Men den gikk ikke noe særlig bedre aleine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider