Gå til innhold

Eksos Golf Rallye

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Chipping, 64 mm drev på kompressor, modifiserte løp i kompressor, større innsug og KN filter, ny kam, større slagvolum. Bruker Scirocco stempel. Enveis ventil ved tomgangsstabilisatoren. Polyflex foringer over det heile. Bilen er utrolig morsom å kjøre (på svingete vei). Det er som å kjøre go-cart..eneste problemet er at den kan vere litt værsjuk. Ikke glad i fukt og regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kam har du da? Schrick 268/276? Hvilken borring da? Scirocco stempler hørtes litt svakt ut, ikke er de særlig store i diameter heller, slik at det blir store volum endringen. Hvilken kompresjon gir stemplene? Rallye er jo 1763cc mens Corrado, Golf og Passat er 1781 (81mm borring), men alle har samme effekten

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mulig det var oversize stempler da. Mahle stempler. Får jo litt større slagvolum. Rallyen har jo litt (mye) større intercooler, så det gir vel noe effekt i å øke slagvolumet. Ingen aning om kompresjon...Det var Schirck asymetrisk kam, men vet ikke helt durasjonen ( tror det heter durasjon)

har også bytta trykkregulatoren, modifisert forgasserspjeldene. Har også brukt direct hits kondensatorer på pluggene, men de er utrolig ømfindtlige for fukt, og lager en del radiostøy. Kompressor og motor er renovert over heile linja. Nytter ikke å slurve når du har g-lader...

Yter 270 nm og har ei nesten flat dreiemomentkurve fra 3500 o/min og til 6100 min...men da er det også stopp...mulig det var turtallsperra som slo inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår