Gå til innhold

Økte bøtesatser igjen!

Ranger emnet

Beamer Screamer

Anbefalte innlegg

Ikke overraskende skal bøtene for trafikkforeseelser bli enda høyere til neste år. Satsene finner dere her:

http://odin.dep.no/sd/norsk/aktuelt/pressem/028001-070156/index-dok000-b-n-a.html

Til opplysning ligger de norske satsene ca 10 ganger over de tyske allerede, og det er faktisk sant. En prisforskjell på 2 ganger er helt ekstremt, 10 ganger er bare latterlig.

Har selv blitt bøtelagt i Tyskland 2 ganger, en gang for å ha stått parkert etter at tiden hadde gått ut = 5 euro (500 kroner i Norge). En annen gang kjørte jeg i 75 i 50-sonen = 60 DM (30 euro) (4000 kroner i Norge)

Hva har vi gjort for å fortjene dette?

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Ikke overraskende skal bøtene for trafikkforeseelser bli enda høyere til neste år. Satsene finner dere her:

http://odin.dep.no/sd/norsk/aktuelt/pressem/028001-070156/index-dok000-b-n-a.html

.

Har selv blitt bøtelagt i Tyskland 2 ganger, en gang for å ha stått parkert etter at tiden hadde gått ut = 5 euro (500 kroner i Norge).

den er på 300 kroner ;)

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

biler er hele norges melkeku...

Det er 100% korrekt. Vi, bilfolket, har seff ikke protester tidligere når de gjorde dette, så derfor er vi der vi er idag. Politikerne har jo sett at vi blindt har godtatt økninger og flere økninger, så hvis vi klager nå, vil de bare si "men dere klagde jo ikke før, så da er det jo ikke nødvendig å sette ned satsene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syjt land. men gjelder denne

Overtredelse av vegtrafikklovens bestemmelser om forbud mot bruk av elektronisk utstyr i motorvogn som kan forstyrre føreren (for eksempel håndholdt mobiltelefon):

ved eg feks ser på dvd men eg kjører ? knoter med anlegget osv ?

greit å vite

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

syjt land. men gjelder denne

ved eg feks ser på dvd men eg kjører ? knoter med anlegget osv ?

greit å vite

det er faktis ikke lov å se på dvd mens man kjører...spurte på biltilsynet og hos politiet..eneste gangen det er "ok" er om du har med deg passasjerer...Men har kjørt rundt med dvd`en på og blitt stoppet i kontroll men de sa ingenting..hmmm..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Har selv blitt bøtelagt i Tyskland 2 ganger, en gang for å ha stått parkert etter at tiden hadde gått ut = 5 euro (500 kroner i Norge). En annen gang kjørte jeg i 75 i 50-sonen = 60 DM (30 euro) (4000 kroner i Norge)

1 euro er "ca" 10kr ikke 100..

Tipper du mente 50 kr og 400 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvenS

Kan noen være så snill å skyte meg:mad: :mad: :mad:

om jeg får bilen din så kan jeg gjøre det..hehe

men er halt enig i hva somblir sagt her azza.. bilfolket er statens største intekts kilde..

og til deg som sa at det snart er en luxus.. feil.. det er allerede det..

er jo bare de med mest penger som har råd tilå kjøpe biler som er nyere enn 1990 (greit..satt litt på spissen men..)

men problemet er jo oxo det at vi kan ikke klage.. for vi har mere å tape på å klage enn å ikke klage.. og hva skal vi gjøre??

sette opp en bil streik.. trukke det gitt.. folk flest vil heller bruke bilen sin enn å la den stå azza!!

jeg tar ikke frivillig bussen for å la bilen stå under en sånn type streik..

men om noen her har planer om å stoppe e18 for et par dagers tid..hehe..da er jeg med.. :)

samt å sende in mail bomber til div politikere..

er med på mye rart.. men lar ikke bilen stå til fordel for buss nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider