AutoSnuskus Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Hei Har kjøpt meg en passat 90 og det er noe med mansjettene. Kan noen forklare hva det er. Er det drivknutene? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie_storm Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Driv mansjett? Det er en gummi "hylse" som er tredd utenfor drivakslen. slik at det ikke kommer dritt\møkk inn i den. F Siter Cosworth 88 SEDAN prosjekt-klar 07 Sierra 86 IST bane bil Passat 99 STV Arbeids bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Driv mansjett?Det er en gummi "hylse" som er tredd utenfor drivakslen. slik at det ikke kommer dritt\møkk inn i den. F Ja nå er vi inne på noe for jeg kjøpte den med EU lapp på begge mansjettene som jeg mente var disse "hylsene" men så er det også ytre drivaksjel mansjett på ene sida og da er det vel mer mekanisk..:hellothere: Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Hva er mansjetter? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Som det står på kontrollseddelen: 2.2 Defekt mansjett på styring - begge sier 5.1 Foraksel defekte drivaskelmansj - Høyre ytre Hva innebærer dette og er det noe jeg kan fikse selv? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 er det mye fett på innsiden av felgen din:)? Trur det var godt forklart over hva masjett er (staves det sånn?). Hvis de er sprekt så anbefaler jeg at du skifter dem fort:) Kommer det drit å gjerne småsteiner i leddet så må det skiftes det og:/ Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larses90 Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 der har du en drivakselmansjett Siter 1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt) 1995 Audi S6 2.2tq automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Og i tillegg til den nevnte drivakselmansjetten ser jeg i teksten fra mangellappen du nevner ovenfor at begge mansjettene på tannstanga di må byttes. Da må du av med begge styrestagene for å komme til; ja du kan gjøre det selv;). Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoSnuskus Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Ja takk nå forstår jeg litt mere men vil dette si at det bare er gummimansjetter jeg må bytte, ikke noe mekanisk? Siter VW CADDY 1.9 TDI 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Om du er kjapp nok på labben/du ikke har kjørt med istykkerrevne mansjetter over lang tid skal det normalt holde å bare bytte disse, ja. Selv ville jeg ha kosta på meg å rengjort drivleddene i diesel og satt de inn med nytt fett (såkalt drivknutefett), for å være på den sikre sida. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg