Gå til innhold

Stereo i E36

Ranger emnet

Henrik_H

Anbefalte innlegg

Heisann

Visste ikke helt om jeg skulle legge denne tråden i stereo eller 3-serie.. Menmen!

Har kjøpt meg en 318is 92 modell som jeg skal oppgradere stereoen i! Skal ikke legge veldig mye penger i det, men det originale anlegget drar ikke akkurat skinnet av pølsa for å si det sånn!

I og med at bilen min står på østlandet og jeg befinner meg i nord-Norge, så har jeg ikke muligheten til å jobbe med bilen om dagen..

Jeg bare lurer på om noen vet hva str. på originalhøyttalerne i e36 er? Da tenker jeg foran i dørene og bak i hattehyllen..

Er dette noe som passer rett inn i hattehyllen uten modifisering?

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=271023-02&PHPSESSID=5f42556ce477e4957e5069813fb6e080

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10918&PHPSESSID=5f42556ce477e4957e5069813fb6e080

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 og en kvart forran i dørene er det vell bare diskant. og bak kan du kjøpe adaptere til 6x9 tomere noe som fungerer veldig bra(kan annbefale det på det sterkeste ødelegger ikke hattehylle eller noe og kan lett demonteres uten og lage noen merker) veldig bra vist du vill ha mere lyd men ikke vill fylle bagasje rommet med basskasse forsterkere batteri og kondesatore osv osv osv.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 og en kvart forran i dørene er det vell bare diskant. og bak kan du kjøpe adaptere til 6x9 tomere noe som fungerer veldig bra(kan annbefale det på det sterkeste ødelegger ikke hattehylle eller noe og kan lett demonteres uten og lage noen merker) veldig bra vist du vill ha mere lyd men ikke vill fylle bagasje rommet med basskasse forsterkere batteri og kondesatore osv osv osv.

Så det er kun diskanter i dørene foran? La ut feil link i første post, mente denne: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=271023-04&PHPSESSID=5f42556ce477e4957e5069813fb6e080

Den passer rett inn uten å måtte gjøre noe med hattehyllen eller?

- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kun diskanter i dørene foran? La ut feil link i første post, mente denne: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=271023-04&PHPSESSID=5f42556ce477e4957e5069813fb6e080

drit i hattehylle høyttalere, kjøp deg 2-veis frontsett og smell i en basser :)

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg ville anbefalt viss du skal ha 6x9 høyttalere bak er å forsterke hattehyllen bak, så den ikke rister på høyt volum. Det gjør den ihvertfall på min nå. Så jeg skal lage en platte under den for å stive den av.

Litt offtopic men ville bare komme med et tips:)

Jeg har selv satt inn 6,5" høyttalere foran nå, og laget en adapter i tre.

For å forstørre det, klikk på bilde:

277001.jpeg

Bilde er tatt før jeg oljet den og laget skrue hull.

Passet helt fint under org. dekselet.

BMW E36 318i

Totota Carina 1.8 **SOLGT**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den passer rett i hatte hylla lager ingen skade. min hatte hylle lager inngen riste/skrangle lyder på høyt volum. synes det fungerer som en liten 8" toms bass. med rette element som er lett drevene og god kvalitet trenger du ikke forsterker. jeg har fjærna bass kassa og forsterker nå har jeg mye bedere plass bilen ser mere hel ut og ryddigere og er mere fornøyd med lyden i bilen nå.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den passer rett i hatte hylla lager ingen skade. min hatte hylle lager inngen riste/skrangle lyder på høyt volum. synes det fungerer som en liten 8" toms bass. med rette element som er lett drevene og god kvalitet trenger du ikke forsterker. jeg har fjærna bass kassa og forsterker nå har jeg mye bedere plass bilen ser mere hel ut og ryddigere og er mere fornøyd med lyden i bilen nå.

Gidder ikke å begynne å skjære i hattehyller o.l., vil holde det mest mulig originalt og clean..

Er opptatt av god lyd, men trenger ikke noe ekstremt anlegg! Kvalitet over kvantitet for å si det sånn.

Du mener det er bra nok med et ålreit frontsett og 6x9" i hattehyllen, kjøpe en grei cd-spiller og droppe forsterker?

- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å begynne å skjære i hattehyller o.l., vil holde det mest mulig originalt og clean..

Er opptatt av god lyd, men trenger ikke noe ekstremt anlegg! Kvalitet over kvantitet for å si det sånn.

Du mener det er bra nok med et ålreit frontsett og 6x9" i hattehyllen, kjøpe en grei cd-spiller og droppe forsterker?

altså, en forsterker er der for å lage lyden finere, du får ikke samme lyd uten, værre er det ikke.. kommer helt ann på hvordan lyd du vil ha..

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

go spiller å bytt ut orginal høytalerene med noe bra som passer i orginalfestene, blir myyye bedre enn papp fra '92.

tror det er sånn lyd du er ute etter

Jepp, der sa du det ;)

Men blir det brukbart trøkk uten forsterker og bass?

- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det mener jeg holder. :) men det er jo opp til en vær hva som er nok. er opptatt og holde bilen cleen jeg å så syntes dette er den beste løsninge.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usikker på om du har sedan eller coupe, men har du sedan må du bra opp i prisklasse for å få en rimelig go lyd.. Men du skulle jo ikke ha noe sub eller no sånt så da så..

Har bygget om til 6x9 i min, spiller jo fin det når jeg skrur av forsterkeren..( bare sub tilkoblet forsterkeren )

men vil anbefale et par spotter nederst i a-stolpen..

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider