Gå til innhold

Mitt nye glis :) Audi S6

Ranger emnet

twogees

Anbefalte innlegg

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fine planer twogees:)

ja, det syns jeg også ;) hehe... særlig kompressor. da får jeg 450 hester i den :)

Men er sikkert ikke bare bare å sette inn en slik. Jeg kan null om motormekking.

Felger er jo ganske viktig, er jo ikke stygge sommerfelgene som er på da. 18" RS felger, men 20" hadde jo kanskje vært er morro :) Jeg har 4x Sharif m888 20" 225 felger i boden som er nye, men jeg vet ikke hvor smart det er å sette de på s6en. litt for smale kanskje iom at orginaldekkene er 255 :P

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men personlig ville jeg heller ha valgt turbo framfor kompressor. Liker ikke helt lyden til kompressoren:P men smak og behag vettu;) Kommer nok til å få maaaange gleder med bilen uansett;)

Er det ikke utrolig mye jobb å montere turbo på den? kompressoren passer bolt on :) men turbo hadde vært kult da :P en SVÆR en!

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke plass til turbo. Eller det går man da må hele motor rommet ombygges. Nå er ikke bilene våres identiske da men på min måtte jeg også modde torpedo veggen.

Som du sier koster det ca 30 lapper for presse og den er bolt on.

Jeg skrur heller ikke selv og sjekket pris på montering av twin turbo på min. Fikk pris på ett sted mellom 150-200 000 ferdig start klar.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert vet er dette en V8. Kompresoren fra PES legger du da bare ned i V'en på toppen der og den er ferdig med remhjul. Så du bytter bare ut reima forran der som går til dynamo etc med en lenger som også tar med seg reimhjulet til pressa. Pressa kommer ferdig med luftfilter etc så det eneste som mangler da er å koble på slange kittet som følger med fra pressa og inn på innsuget i toppen så er du ferdig.

Ja bilen må jo også programeres om. Følger med program til oppsettet som en hvilken som helst tuner som driver med chiping monterer for deg.

Mener jeg leste ett sted at PES selv hevder at det er en ca 5 timers bolt on jobb.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert vet er dette en V8. Kompresoren fra PES legger du da bare ned i V'en på toppen der og den er ferdig med remhjul. Så du bytter bare ut reima forran der som går til dynamo etc med en lenger som også tar med seg reimhjulet til pressa. Pressa kommer ferdig med luftfilter etc så det eneste som mangler da er å koble på slange kittet som følger med fra pressa og inn på innsuget i toppen så er du ferdig.

Ja bilen må jo også programeres om. Følger med program til oppsettet som en hvilken som helst tuner som driver med chiping monterer for deg.

Mener jeg leste ett sted at PES selv hevder at det er en ca 5 timers bolt on jobb.

Jeg får sende en mail til dem :) hadde vært utrolig fett da :P da blir det jo som en RS

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pes kompressor kit:

http://www.youtube.com/watch?v=ZLuBVGAvl4U

og

http://www.youtube.com/watch?v=JvBtnTwK6_Q&NR=1

Spessiell lyd ass! bråket litt vell mye kanskje men :P

Eventuelt kanskje det er like greit å bestille den nye Rs6 en!!!!!1 *SIKLE*

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyydelig bil du har fått deg..

Betalte for mye? nja, stort sprik på disse bilene som er ute på markedet grunnet alt du nevner der.

For min del, hadde kjøpt en golf 1 diesel til 5000,- 550kr i EU kontroll annet hvert år. 0.4l diesel på mila :D

hehe... ja... det er jo mest fornuftig. Jeg har vel aldri vært kjent som noen fornuftig kar når det gjelder penger. akkurat fått tvillinger.. også kjøper jeg bil til en halv mill. Svigers er kjempeinponert!!! hehe

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supercharged lyd er porr.. Men Lyden av spoolupen til en voksen turbo er enda mer porr (A)

Ja! slik som i S2 en til Johan i Chipsenter ;) det er en rekke 5'er da, men lyden av den bilen er helt rå! Trenger ikke bilstereo der! min S6 er mer kjedelig, det brøler og brommer... men det er ikke så spennende som å høre på en turbo :D

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider