Onesome Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Rulleskifolket vil ha sympati fordi de driver å leiker seg midt i veibanen... WTF http://dt.no/article/20081026/NYHET/596199257/1063/NYHET Siter Stjælt både bilen og lappen member of http://www.midnightclub.no http://www.girlsgofast.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Rulleskifolket vil ha sympati fordi de driver å leiker seg midt i veibanen... WTF http://dt.no/article/20081026/NYHET/596199257/1063/NYHET Veiavgift på ALT som brukes påveien :thumb Rulleski, sykkel... Går vel an å få til litt mer egnede steder til rulleskifolket også må man tro? Jeg for min del har ikke noe som helst problemer med rulleskifolket så lenge dem ikke går flere i bredden. Jeg kommer meg forbi uansett. Men ja, veien er vel ikke helt tilegnet rulleski/sykkel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Hvorfor skal ikke rulleskiløperne ta hensyn til biler? De tar like stor plass som en bil, men går MYE saktere. de kan jo trekke seg litt sammen for å så bare slippe forbi bilen så de unngår farlige situasjoner. Vil dere bruke veien, så må dere huske på hva den faktisk er bygd for. Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 For å sitere en annen som har skrevet der inne; "Kort vei fra rulleski til rullestol. Hold dere vekk fra veien, den er verken leke- eller idrettsplass." Enkelt og greit. ALLE som bruker veien skulle ha betalt veiavgift. Syklister, rulleskibrukere, rulleskøyter, ALT!!! Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Tullprat på dere. Bilister har ikke enerett på veien. Såppas burde dere fått med dere. Irriterer du deg grønn også over hun lille jenta på 8år med rosa sykkel som sykler til skolen hver morgen? Eller er det bare de i trang kondomdrakt som skaper et irritasjonsmoment? Sålenge det ikke er finnes noe annet tilbud til rulleskiskiløpere og sykkelister så synes jeg det er rett og rimelig at de også er velkommen til å bruke veien. Er de virkelig til så stor hindring? Hvor mange sykkelister/rulleskiløpere møter du hver dag? Hvor mange sekunder taper du på å vente litt for så og kjøre forbi trygt og sikkert? Vegavgift/årsagvift: Så du betaler frivelig en årsavgift for hver sykkel eller rulleski du har i heimen du da? Inkludert dine barn? hmm... det blir billig. Tenk før du åpner kjeften! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 sånne tapere som ikke klarer å holde seg på gangfeltet pga dem MÅÅÅÅ skøyte skulle vært skutt, klarer du ikke å skøyte på snø er det ikke noe vits i å drive med sporten engang(hilsen en som har drivi mange år på med slikt som dette) Det verste er når dem lager kø, da tuter jeg rett ved siden av dem så dem skvetter ut i grøfta. EVIG artig det.:m'm: Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Greit med syklister og rulleski løpere. men de kan for guds skyld holde seg på rekke. I og for seg ikke noe case, med rulle ski løperene for man kommer ikke forbi de uten og bruke HELE motgående kjørefelt uansett.. syklister som sykler 3 ved siden av hverandre i veien når det er en gangsti ved siden av har jeg svært lite til overs for.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Tullprat på dere. Bilister har ikke enerett på veien. Såppas burde dere fått med dere. Irriterer du deg grønn også over hun lille jenta på 8år med rosa sykkel som sykler til skolen hver morgen? Eller er det bare de i trang kondomdrakt som skaper et irritasjonsmoment? Sålenge det ikke er finnes noe annet tilbud til rulleskiskiløpere og sykkelister så synes jeg det er rett og rimelig at de også er velkommen til å bruke veien. Er de virkelig til så stor hindring? Hvor mange sykkelister/rulleskiløpere møter du hver dag? Hvor mange sekunder taper du på å vente litt for så og kjøre forbi trygt og sikkert? Vegavgift/årsagvift: Så du betaler frivelig en årsavgift for hver sykkel eller rulleski du har i heimen du da? Inkludert dine barn? hmm... det blir billig. Tenk før du åpner kjeften! Nå sykler de fleste barn på fortau, og har lært av foreldrene sine at de skal vise forsiktighet i trafikken. Noe annet blir det når du tuter på en kar i kondomdrakt som sykler på rødt lys, og du får fingen tilbake, og det ansiktsuttrykket "hallo!, jeg er syklist du skal være forsiktig med meg". Andre alternativer finnes; kjøpesentere's parkeringsplasser, bilbaner m.m så ikke kom å klag på det!! Når det gjelder årsavgift, så synes jeg og sikkert 90% av alle på forumet her, at alle som skal bruke KJØREFELTET eller VEIBANEN i det hele tatt betale årsavgift ja!! Veien er ikke en lekeplass! Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 værken syklister eller rulleski brukere har noe å gjøre på veien, bruk fortauet. Er det ikke fortau så bruker kanten på veien og ikke bruk sykkelen midt i det j**** feltet. Og ja hindring av trafikken er ikke lov. Enkelt og greit, ikke lov. Finn en parkeringsplass hvis de ønsker å trene. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Tullprat på dere. Bilister har ikke enerett på veien. Såppas burde dere fått med dere. Irriterer du deg grønn også over hun lille jenta på 8år med rosa sykkel som sykler til skolen hver morgen? Eller er det bare de i trang kondomdrakt som skaper et irritasjonsmoment? Sålenge det ikke er finnes noe annet tilbud til rulleskiskiløpere og sykkelister så synes jeg det er rett og rimelig at de også er velkommen til å bruke veien. Er de virkelig til så stor hindring? Hvor mange sykkelister/rulleskiløpere møter du hver dag? Hvor mange sekunder taper du på å vente litt for så og kjøre forbi trygt og sikkert? Vegavgift/årsagvift: Så du betaler frivelig en årsavgift for hver sykkel eller rulleski du har i heimen du da? Inkludert dine barn? hmm... det blir billig. Tenk før du åpner kjeften! Bilister har ikke enerett nei, men paragraf 3 gjelder alle trafikanter.Å sammenligne med hun som skal på skolen blir rett og slett tåpelig. Hun befinner seg hvis mulig på gangvei eller fortau. Unger er unger og dem tar man selvfølgelig veldig hensyn til. Men når voksne mennesker klager fordi de blir forstyrret i sin egentrening av de som kanskje skal på/har vært på/er på jobb da er noe riv ruskende galt. Sålenge det ikke finnes noen motorbane i nærheten da så er det bare rett og rimelig at vi tester hvor fort bilen går i trafikken??? Skal ikke si at jeg møter så veldig mange i løpet av en dag, men det passerer mange forbi huset mitt hver eneste dag, og det er helt greit for meg, tar gjerne å kjører rundt dem jeg, men da får de jaggu bruke hue litt de også. Er ikke mer enn et par uker siden en på rulleski plutselig skrådde over veien rett foran meg, han skulle svinge inn på en annen vei. Snudde ikke på hue engang Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Min erfaring er at barn eier voksne når det kommer til å være fornuftige på sykkel. Beste er de idiotene som tror de er på forkjørsvei når de sykler på sykkelsti og veien ved siden av er forkjørsvei.. Skulle sett en kar som måtte bremse ned da vi sto i en sidevei som krysser sykkelstien for å komme ut på forkjørsveien. Klikka jo totalt.. "Ja, men du har jo ingen rett til å skjelle oss ut, dessuten har du vel bremser?" Skulle virkelig sett ham da :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Jeg møtte 2 stykker i dag, faktisk på rulleski midt i veien, I skoger. haha, Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Det minner meg om en tur med Charaden i sommer.. Har ikke horn da, så det ble å rulle ned vindu og rope "det er ikke forbudt å sykle en i bredden" :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Tullprat på dere. Bilister har ikke enerett på veien. Såppas burde dere fått med dere. Irriterer du deg grønn også over hun lille jenta på 8år med rosa sykkel som sykler til skolen hver morgen? Eller er det bare de i trang kondomdrakt som skaper et irritasjonsmoment? Sålenge det ikke er finnes noe annet tilbud til rulleskiskiløpere og sykkelister så synes jeg det er rett og rimelig at de også er velkommen til å bruke veien. Er de virkelig til så stor hindring? Hvor mange sykkelister/rulleskiløpere møter du hver dag? Hvor mange sekunder taper du på å vente litt for så og kjøre forbi trygt og sikkert? Vegavgift/årsagvift: Så du betaler frivelig en årsavgift for hver sykkel eller rulleski du har i heimen du da? Inkludert dine barn? hmm... det blir billig. Tenk før du åpner kjeften! Forskjellen på hun på 8 og de i kondomdrakt er at hun på 8 vet å bruke fortau der det er fortau, vike når det kommer biler bak og sånne ting.. De i kondomdrakt bruker på å sykle flere i bredden, gi blanke faen i å vike når biler kommer bak og sånt. Signaliserer du at du vil forbi (BLinke med lysa og tute) så får du bare fingeren igjen. Og før jeg glemmer det, de sykler på veien selv om gang og sykkelsti ligger like ved. Trenger man noen annen grunn til å erge seg mer over tullinger i kondomdrakt? helt greit at dem bruker veien om de klarer å vike når det kommer noe som har mulighet til å holde større fart og få den feite rævva si ned på fortauet når det er det i nærheten av veiene. Husk også på, det er ikke bilisten som brekker ben når det smeller! Også, det finnes mange parkeringsplasser disse tullingen kunne brukt, vet om mange i nærområdet som så å si står tomme! så, ikke kom hit å si at det er dårlige tilbud for dem, de inntreserer seg midt i ræva for å få til noen sånne anlegg de kan bruke. Møter sykelister daglig, og de på rulleski en gang i uka!, vinteren er et unutak da sykler ikke duger da og rulleski er erstattet med vanlige ski. Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holzmann Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Skal de sykle eller gå på rulleski og diverse i trafikken, der det er motoriserte kjøretøy på X antall kilo. Da får de ta et slags kurs på det, for syklister driter jo i alt som har med lysregulering, rundkjøringer, fotgjengerfelt ol. Flere av dem har ikke lys heller. Jeg mener at dem som skal ferdes i trafikken SKAL ha trafikalt grunnkurs og god forståelse for det som har med vikeplikt å gjøre. Skader ikke med å montere bremser heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg