Gå til innhold

Nytt anlegg - dårlig lyd.. Hjelp!!

Ranger emnet

Elisabeth77

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått installert Infinity Kappa 60.7CS kompsett og JBL GT51204BR 12" sub. Dette drives av en JBL GT5A604 4-kanals forsterker. Bruker bilens originale spiller. Kan ikke akkurat si at jeg er kjempefornøyd med lyden. Blir mye lys/skarp lyd foran og brumming bak.

Har en mistanke om at forsterkeren er i minste laget til å dra alt sammen? Vurderer å kjøpe egen forsterker til subben, men trenger noen gode råd fra noen som har peiling, noe jeg definitivt ikke har selv.

Håper noen av dere kan hjelpe meg litt.. :pray

NB: rettelse: ikke brumming bak, men buldring og braking så det klirrer fremme i bilen. Trenger nok noe mere demping. Bråk på godt norsk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags spiller/bil har du?

Kjenner ikkje til kompsettet dit, men kan du justere diskanten der?

Har mellombassen kasse bak seg, slik at du får litt bass av den?

Har du satt høgpassfilteret på forsterkeren til ca 100hz? (framhøgtalerene)

Har du satt lavpassfilteret på forsterkeren til ca 80hz? (til subben)

Skru av alle lydinnstillinger på spiller og kobl ut suben. So kan du justere lyden på framhøgtalerene. (via delefilter og spiller) So kobler du inn subben og skrur opp volumet på den til den er integrert med framsystemet. (ikkje skru volumet for høgt opp på bassen)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar :)

Det er Bilradiospesialisten som har installert anlegget for meg. Skal innom dem i morgen og bl.a få dem til å dempe bedre. Når bassen spiller skrangler det i hele bilen. Ikke særlig bra :oohh

Må nok tenke på en egen forsterker til subben også. Den jeg har er nok for svak til å drive hele greia :(

Forresten, jeg har en Toyota Yaris 2008 modell med originalspiller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bytte ut forsterkeren med denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4068&katid=35&mid=m436&id=&vn=736

Eller du kan velge denne http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4084&katid=37&mid=m436&id=&vn=736 (brukes berre på bassen)

Du kan forklare problema dine hjå bilradiospesialisten. Dei kan sikkert hjelpe deg med justering av anlegget slik at du blir fornøyd. Og demping kan dei og hjelpe deg med

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå har jeg vært innom Bilradiospesialisten og fått ordnet time om en ukes tid til bedre demping, ny forsterker til sub + å få ordne det med suselyd i høytalerne. Kommer til å bruke 4-kanaleren kun til kompsettet og ny forsterker til subben. Blir nok bra det :cab

Forresten en hjelpsom og fin gjeng som jobber på Bilradiospesialisten i Sandnes :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider