Gå til innhold

Politiet liker biljakt

Ranger emnet

jumbo

Anbefalte innlegg

Originally posted by jumbo

Deler av jakten skjedde med sivil politibil uten blålys og sirener, og etter at det var gitt ordre om å avbryte jakten.

Skjønner godt at politiet prøver å unngå og bruke sirener / blålys i forbindelse med biljakter. De lærer jo etter hvert at veldig mange kjører til siden når det begynner å ule, og det er jo ikke noe gøy...

Til og med mamma hadde nok lagt seg på hjul hvis en volvo med sota ruter hadde tatt en breisladd og lagt seg etter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Ta for deg følgende senario:

Du ligger i ca 100 i 90-sona. Du mangler en prikk på lappen før `an rykker. Polti kjører en gamle volvo 940 elle.no sånt. Du har noe med 250++ hk.

Tror det er ganske mange som hadde satsa på at politimannen bak var nærsynt, og tatt sjansen på å unslippe.

jeg håper jeg slipper den avgjørelsen.... men hadde det stått mellom lappen så hadde jeg trøkka jernet i bånn.. uten å nøle..

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Ja, gjør en rasist diskusjon ut av dette! thumpsup

:rolleyes:

ååhh... ikke sånn ment funckers... bare hør på politiradio en gang. da skjønner du hva jeg mente.. men whatewer.. la oss ikke gå off topic

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkis

Nå skal snutjævlene ha 300k i begynnerlønn. Der forsvant min siste rest av sympati for dem! Makan til grådighet! Link til sak i VG

at det går ann... vet ikke hvor lurt det der er.. ikke så mange som liker dem fra før av... men hadde vært litt fett om dem gikk til streik da :D selv om det aldri ville skjedd, det hadde ikke gått

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkis

Nå skal snutjævlene ha 300k i begynnerlønn. Der forsvant min siste rest av sympati for dem! Makan til grådighet! Link til sak i VG

Det er aldeles ikke for mye med 300k for en politimann.

Jeg syns de burde være lønnet bra, da blir det lettere å unngå korrupsjon og annen faenskap.

De gjør tross alt MASSE annet enn å plage oss bilinteresserte.

Hør litt på politiradioen, så skjønner du.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by svein

Ta for deg følgende senario:

Du ligger i ca 100 i 90-sona. Du mangler en prikk på lappen før `an rykker. Polti kjører en gamle volvo 940 elle.no sånt. Du har noe med 250++ hk.

Tror det er ganske mange som hadde satsa på at politimannen bak var nærsynt, og tatt sjansen på å unslippe.

..og iallefall i bergen so e de gamle 940'ane rimelig mykje stivare enn orginalt, og lett trimma til ca. 200 små koselige gamp, så litt motstand yte de uansett..

og ang. lønna so e da få yrke som e så psykisk og fysisk belastande som det å være politi, so da fortjene de.. kan jo tenka deg sjøl kordan da hadde vert hvis ALLE va i mot deg og halvparten av de ska grisebanka deg i fylla..

heilt utrulig kor mange da e innpå her so e sånn "uøøe onde politi! ooonde politi! fy politimannen fæææl!" og gir de skylde for absolutt alt so e galt i samfunnet! Da at straffane mot "trafikksyndara" e så høge kan de takka justisdepartementet og samferdselsdepartementet for, at følk går fri for stortsett alt ant kan de takka rettsvesenet og rasshøladvokata uten antydning til moral for. Da E mykje lettare å straffe nåkken for en trafikkforeseelse enn andre ting forda de som gjer ting i trafikken stort sett e tatt på stedet..

Og sia følk vanligvis blir drept, voldtatt eller rana i skjul so vert da litt verre.

Uansett so går mesteparten av svinkjøringe bra, gjer den ikkje? eller blir de tatt kvar gang de e ute og kjøre gris liksom?

At de følge etter med sivile bila uten blålys/sirene på e egentli for å ikkje stresse opp sjåfføren de skal ta, men da virka ofte mot seg sjøl ofte då mange gir flatt jern enten forda de trur da e nåken so vil kappkjøra, eller forda de e lettare paranoide.. skjer mange ulykke forda følk prøve å kjøra fra heilt vanlige følk som komme fort opp bak deg i nåkke som på fleire hundre meters avstand ser ut som nåke so kunne vert et sivilt politikjøretøy og.

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider