limtopp Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Heisann, har nå kjøpt og montert Soundmagus x-1502 monoblokk, og er fornøyd med den så langt:) Men jeg låner nå en pioneer 12" : http://www.elgiganten.no/PartDetail.aspx?q=p:10506165;c:100555 Suben står i ei lukka kasse, og jeg er ikke helt fornøyd med hvordan den spiller.. tror ikke forsterkern er kraftig nok rett og slett.. den er kobla i 2 ohm. Men ville suben bli litt mere lettdreven om jeg satte den i ei bassreflex kasse? Synnst jeg har hørt litt om det der.. takker for svar:) Siter Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod ------------------------------------ Volvo 440 2,0i 93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ripperk Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 men jeg trur at kanskje kassa det er noe feil med, for hvis kassa er for liten eller for stor har stoor betydning, og spesielt hullet, men det jeg har hørt er at lukker får du på en måte høyre "LYD" og flex da har du den du får sikkelig vibrering av ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Ja det stemmer at du får meir db ut av ei bassreflekskasse i forholdt til ei lukka kasse. Men er ikkle det like greit å kjøpe ein eigen bass istedet? (så slipper du å lage enda ei kasse!) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
limtopp Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Skal kanskje kjøpe suben sjønner du.. så vil prøve den i ei skikkli kasse først.. kassa den står i nå er lukka å er på hele 50 liter.. å annbefalt er noen å 20 liter. Tror dere dette har vanvittig mye å si for hvordan den spiller? Siter Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod ------------------------------------ Volvo 440 2,0i 93 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Ikke tvil om at det har en effekt på hvordan sub'n spiller! Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ripperk Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 mener med det? hvordan den pumper eller hvordan? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 bytt kasse du. selv hørt en sånn sub med samme monoblock.. ikke dårlig det altså.. kan bli ganske bra om du skifter kasse vil jeg tro! Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg