Gå til innhold

Hva er det som feiler Politiet?

Ranger emnet

turbotassen

Anbefalte innlegg

Her lokalt er en mann forsvunnet med båten sin og letinga er avsluttet. Så kommer denne saken opp;

http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article651178.ece

http://www.sunnhordland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081026/NYHENDE/852056366/-1/forside

Det er jo samme mannen, men politiet har ikke prioritert saken, de har ikke gjort noe som helst med saken.

Ikke kom her å fortell meg at de har glemt det å latt det gå i glemmeboka. Har hatt en savnet far på sjøen selv jeg, men som ble funnet i god behold. For å oppnå at noen i det hele tatt skulle søke etter han (dette var i 2006) så måtte jeg si og si true de på nødsentralen, for at de skulle sende ut 2 betjenter for å sitte i bilen i røyke i øyene her ute for å ikke gjøre noe.

Blir så jævlig provosert når sånne ting som dette kommer i media. Her kunne politiet ha reddet et menneskeliv, men de prioriterer fartskontroller og biljakter i stedet. Fy faen.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

statskupp? jeg er med jeg!

Politiet i Norge er jo en gjeng med vattnisser med mindreverdighetskomplekser da.. Jeg ler av dem!

Dem prioriterer tekniske mangler eller å ta ifra unge "fartsdemoner" lappen? i steden for stupdrita fjortiser som turer rundt i gatene,ødelegger livet sitt?!

hva er problemet jeg mener politiet har egentlig?

Når det begynner å gå utover menneskeliv, får jeg KJEMPElyst til å dra fram alu.balltre.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig!

Men det er jo tydelig at ingen kommer til å ta på seg noen skyld for å ikke ha gjort jobben sin i denne saken..

Håper uansett det får følger, man bør kunne forvente å bli tatt seriøst når man ringer 112.

Og det er jo tydelig at denne mannen ikke har vært skikket til å kjøre noen båt denne dagen, og dette burde vært sjekket opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt utrolig ja.

For noen mnd siden satt jeg på rommet mitt og så film med kjæresten min.

Plutselig kommer den gamle hybelverten min brasende inn på rommet (han hadde altså i tillegg tatt seg ulovlig inn i huset), drita full, og påstår at jeg skylder han 400kr(!!!!!!!!!!).. Slår til meg, gauler og kjefter.. og til slutt stikker av.

Ringte politiet, men de hadde ikke tid til å komme opp. De hadde vel en fartskontroll en plass, og var opptatt med å ta folk som kjører i 90 i 80-sonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke å kaste seg over politiet som noen djevler, si at de sikkert hadde fartskontroll osv.

Ja, det er feilprioriteringer virker det som, men saker som dette er bare ufattelig tragiske uansett :(:(

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan godt få noen av bilene/mennene vi har her..

En gang fikk jeg 2 biler med tilsammen 5 politifolk i etter meg uten at jeg gjorde noe værre enn å kjøre med spredere.

Når jeg hadde kjørt en liten strekning med dem etter meg blinket de meg inn til siden der jeg måtte vise dem at alt av lys funket, pluss litt andre småting. Jeg fikk ingen bot eller noe som helt, og de kjørte videre. Sikkert for å plage noen andre..

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke å kaste seg over politiet som noen djevler, si at de sikkert hadde fartskontroll osv.

Ja, det er feilprioriteringer virker det som, men saker som dette er bare ufattelig tragiske uansett :(:(

Eirik

med andre ord kan dem kaste seg over oss som djevler?!:)

Du tåler sjelden fakta Eiriksmil, ikke veit jeg om det er for å skape diskusjon eller at du faktisk er potte tett, men å begynne med unnskyldninger på deres vegne(SPESIELT i denne situasjonen) er heelt hjernedødt. Men jeg skal være såpass ærlig og si at politi i kongsberg gjør stort sett bra jobb.. de prioriterer bråk/slåssing og slik uro isteden for å rakke ned på bilinteresserte så sinnsykt.

MEN, du skal ikke lenger enn til Notodden for å møte tusenårets verste djevler!!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dra fram denne historien her.

En mann så at det var en tyv som gjorde innbrudd i garasjen hans. Mann som eide huset gikk ned å låste tyven inne slik at politet kunne komme. Mannen ringte politet og fortalte at han hadde sperret inne en tyv i garasjen. Han fikk svar fra politet at dem ikke hadde tid, men skulle se hva dem fikk til. Etter en time har det fremdeles ikke kommet noe politi. Mannen ringer politiet og sier at han har skutt tyven og at dem ikke behøver å komme. Etter kort tid står hele politi stasjonen i gårdsplassen. Politet vil se tyven, og tyven var jo i garasjen i godbehold. Politiet blir rasendende og sier at det er missbruk av politi resursjene. Mannen som eier garasjen svarer: " Dere sa jo at dere ikke hadde tid, men når jeg nevner at jeg har skutt han da kommer dere."

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dra fram denne historien her.

En mann så at det var en tyv som gjorde innbrudd i garasjen hans. Mann som eide huset gikk ned å låste tyven inne slik at politet kunne komme. Mannen ringte politet og fortalte at han hadde sperret inne en tyv i garasjen. Han fikk svar fra politet at dem ikke hadde tid, men skulle se hva dem fikk til. Etter en time har det fremdeles ikke kommet noe politi. Mannen ringer politiet og sier at han har skutt tyven og at dem ikke behøver å komme. Etter kort tid står hele politi stasjonen i gårdsplassen. Politet vil se tyven, og tyven var jo i garasjen i godbehold. Politiet blir rasendende og sier at det er missbruk av politi resursjene. Mannen som eier garasjen svarer: " Dere sa jo at dere ikke hadde tid, men når jeg nevner at jeg har skutt han da kommer dere."

Er dette sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med andre ord kan dem kaste seg over oss som djevler?!:)

Du tåler sjelden fakta Eiriksmil, ikke veit jeg om det er for å skape diskusjon eller at du faktisk er potte tett, men å begynne med unnskyldninger på deres vegne(SPESIELT i denne situasjonen) er heelt hjernedødt.

Nei, uttrykte meg heller dårlig. Mente at vi ikke må skjære alle over en kam og se på politiet som djevler. Er en veldig tragisk sak, en familie kan ha mistet en de var glad i. Samtidig må han eller hun på operasjonssentralen leve med dette resten av livet. Useriøse kommentarer om at politiet sikkert hadde fartskontroll er ikke på sin plass i denne saken, føler iallfall jeg. Derimot MÅ dette granskes på en ordentlig måte, ikke bare henlegges på grunn av bevisets stilling. Den har vi jo aldri hørt før :roll:

Hørte forresten at politiet klager over SEFO, og at de blir gransket som ingen annen yrkesgruppe.. Hah.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider