Gå til innhold

Hva er det som feiler Politiet?

Ranger emnet


turbotassen

Anbefalte innlegg

Jeg ringte politiet på lørdag jeg... en kødd skremte vettet av dattera mi og når vi dro kastet han en ølflaske i bakruta mi,ren flaks reddet ruta (traff spoileren rett over)... ringte politiet i stad for å høre,ikke prioritert... selv om jeg tok formell anmeldelse,siden jentungen nå har mareritt hver natt og er dritredd mørket (som jeg har brukt over et år på å få henne ut av)...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ringte politiet på lørdag jeg... en kødd skremte vettet av dattera mi og når vi dro kastet han en ølflaske i bakruta mi,ren flaks reddet ruta (traff spoileren rett over)... ringte politiet i stad for å høre,ikke prioritert... selv om jeg tok formell anmeldelse,siden jentungen nå har mareritt hver natt og er dritredd mørket (som jeg har brukt over et år på å få henne ut av)...

 

Gi dem noen dager til å få printa ut henleggelsen nå da. De må jo late som om de gjør noe.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er lei av å jobbe overtid, hele tiden gå på akkord med seg selv fordi det er bemanningskrise.

Det er masse ledige stillinger, men så lenge Stortinget ikke bevilger penger til ansettelser, så blir de underbemanna.

Dette er ganske virkelighetsfjernt i Norge 2008....verdens rikeste land?

Ikke rart at vekterbransjen er i enorm vekst...

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart at vekterbransjen er i enorm vekst...

 

Siden alt du trenger er plettfri vandel mener du? Er jo faen ikke noe bedre enn politiet..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alt du trenger er plettfri vandel mener du? Er jo faen ikke noe bedre enn politiet..

 

 

Eirik

 

Nei, det var ikke poenget mitt. Poenget var at folk ikke lenger aksepterer å sitte stille å se på at de blir utsatt for innbrudd etter innbrudd, uten at politiet kan prioritere etterforskning.

Det handler å om verne sine verdier for gribbene fra Øst-Europa.

Vektere har idag på en måte tatt over mye av politiets oppgaver, som f.eks å patruljere inne på Oslo S, Karl Johan, kjøpesentere, flyplasser osv.

Hele vaktbransjen er i enorm vekst pga folks behov for sikkerhet.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dere legger all skyld på den vanlige politibetjenten i gaten. Vel det er ikke deres feil, de gjør alt de kan med de middler de har til rådighet. Skal noen lastes for at ikke alle saker blir fulgt opp må man lengre opp i systemet, opp til stortinget og regjeringen. Og der sitter det ingen politibetjenter gjør det vel...

 

Ønsker du bedre politidekning og bedre oppfølgning av etterforskninger, ja da har du et valg å ta før september 2009.

Og kanskje må du gi avkall på noen andre kampsaker. Vel, det er en vurdering du må gjøre. Hva er viktigst?

 

(dette var ikke ment som en politisk post, men mer som en øyeåpner for alle som ser seg blind på penger og avgifter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr_S: greit nok at du kjører bmw, men du bruker vel ikke 10 mnd på å komme deg ned på valg-lokalet? ;D

 

Han kan låne audien min hvis han sliter med å rekke det ;)

 

 

Edit: OK, jeg var litt OT, så selv om dette også kanskje regnes som OT vil jeg bare si at jeg er utrolig fornøyd med 02800-nummeret til politiet.

Det funker alltid for småting, som i kveld da jeg sneiet en 2 ganger 1 meter solid plastkasse midt på E18 ved Lysaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bt.no/lokalt/hordaland/article652977.ece

 

Da var han funnet omkommet.. Hadde bare politiet gjort jobben sin.

 

Å skylde på lite folk er for dumt. Ikke prioriter fartskontroller o.l men menneskeliv.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan låne audien min hvis han sliter med å rekke det ;)

 

 

Edit: OK, jeg var litt OT, så selv om dette også kanskje regnes som OT vil jeg bare si at jeg er utrolig fornøyd med 02800-nummeret til politiet.

Det funker alltid for småting, som i kveld da jeg sneiet en 2 ganger 1 meter solid plastkasse midt på E18 ved Lysaker.

 

haha, da kommer han hvertfall aldri fram, den såkalte havari-kommisjonen får hendene fulle da ja;)

 

til turbotassen og flere:

 

Om du bare så lite som PRØVER å unnskylde at dette er bemanninsproblem eller noe annet, så skyt deg sjøl, fy faen for noe sjuke jævler, hadde jeg vært snut der, så hadde jeg leita gratis etter han, tenk deg noe så jævli for familie og nære?!

 

Politi er en jobb der du må ta ansvar for hva du driver med, håper snuten ligger og griner oppi der nå med angst og anger!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes mange ting som skulle ha blitt ordna.

Et eksempel i Namsos:

En person ringer til 112, melder ifra om fyllekjøring.

Intet skjer.

Enda en person melder fra om det samme:

Skjer ikke noe da heller.

Var en eneste en på vakt. Kunne ikke gjøre noe.

 

Begynner å bli veldig lite ressurser når fyllekjørere nedprioriteres.

Slik er det, Norges Politistyrke blir svakere og svakere.

Er nok som DR.S snakker om....slik bør det bli

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår