Gå til innhold

Hva spiller du når du skal demonstrere lyden i bilen din?

Ranger emnet

Cathan

Anbefalte innlegg

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For folk med normal evne til å høre detaljer og MUSIKK:

Dire Straits - Local Hero & Wild Theme(live)

evt

Dire Straits - Brothers in arms

Konklusjonen blir som oftest: Steike bra lyd, skal komme igjen når du har fått kobla opp Morel Elate 10" dine.

For folk i klassen:

Et eller annet Trance-piss som dunker bra akompaniert av av en hissig diskant som hyler det den kan. Selvfølgelig den sangen med Lavest bit-rate eg kan finne i mediebibloteket mitt.

Konklusjonen blir alltid: "bra lyd å sånn da!, men litt for lite sånn dunk dunk og sånn da!":hvaskjera

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For folk med normal evne til å høre detaljer og MUSIKK:

Dire Straits - Local Hero & Wild Theme(live)

evt

Dire Straits - Brothers in arms

Konklusjonen blir som oftest: Steike bra lyd, skal komme igjen når du har fått kobla opp Morel Elate 10" dine.

For folk i klassen:

Et eller annet Trance-piss som dunker bra akompaniert av av en hissig diskant som hyler det den kan. Selvfølgelig den sangen med Lavest bit-rate eg kan finne i mediebibloteket mitt.

Konklusjonen blir alltid: "bra lyd å sånn da!, men litt for lite sånn dunk dunk og sånn da!":hvaskjera

:lol haha

Mvh Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foggy - come in to my dreams

Foggy_01.jpg

Må bare inrømme at bassen på den der er brutal så den får nok sub'ene til og jobbe ganske kraftig. Har vel bare 2 stk Foggy CD singler\Videoer, vet du om det finnes noen andre enn:

Foggy - Come In To My Dreams

Foggy - Take The Future :) :)

Sylver - turn the tide *åå for en go' sang*

Sylver_01.jpg

Yup, go låt det der... hvor bra den er til å demonstrere anlegget med er vel heller en annen sak.

kan ikke bli mer enig :D

Sylver har mye bra!

Sylver er nice, ingen tvil om det ;)

Sylver_02.jpg

Sylver_03.jpg

CELINE DION.................

POWER OF (FOCAL) LOVE.

Per....

Hmm, denne Celine Dion fetisjen går igjen ja ;) Nei, fra spøk til alvor.. Er det så fantastisk lyd på den skiva, eller er det at Celine Dion er favoritt artisten ?

Personlig synes jeg vel orginalene er bedre enn cover versonene til Celine Dion av både "Power Of Love" og "I Drove All Night", men det er jo sikkert smak og behag. Når det er sagt har jeg bare DVD promo og en Retail DVD av Celine Dion - Power Of Love, men ingen CD singel. Har alle musikk videoene hennes da inklusive remix versoner ;)

Her er noen:

Celine_01.jpg

Av en eller annen grunn (mest sansynlig pga elendig mastring\convertering fra NTSC til PAL) er det helt elendig billedkvalitet på Retail videoene, mens en del av Promo videoene har bra eller helt akseptabel kvalitet.

Snodig nok har jeg utrolig få Celine Dion CD'er eller CD singler enda jeg synes musikken hennes er helt grei bortsett fra cover versonene hennes som jeg ikke synes noe spesielt om.

Vanessa Mae - Tocatta and Fugue in Dminor :)

Det der tror jeg er et godt forslag..

Vanessa_Mae.jpg

Men back to topic:

Rank 1 - Symsonic

Rihanna - SOS (Chris Cox Club Edit)

Dido - Don't Leave Home

Him - Join Me (In Death)

William Orbit - Adagio For Strings

Test_Tunes_01.jpg

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Celin Dion har en stemme med stor spenvidde synes jeg, og har kan et anlegg med for lite dynamikk fort begynne å forvrenge når hun holder tonene så lenge, Sissel Kyrkebø, Carola er også i samme kategori synes jeg :) Bjelleklang er meget krevende for å låte bra og krever mye headroom med mye mikroinformasjon som er balndet i alle kanalene... Odd Børretzen likeså...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. 'har mark knofler blitt nevt? Synes han er verdt og høre på i alle fall.

Ellers er jo det jo nevnt mye som funker her.. ellers kjenner jeg meg igjen i situasjonene til thamule..

Ontoppic:

Ikkje at RAP er så veldig krevende å spille, men Paul Wall med "My life" er ofte en vinner i mine lyddemonstrasjoner.

Offtopic:

Ja det er virkelig sørgelig når folk virkelig ikkje har ører for mer enn bass og trøkk. Selvfølgelig nødvendig, men ikkje alt. Musikk er så mye mer!

Kor har det blitt av holdningen om at musikk skal vere en behagelig opplevelse, og faktisk ikkje har noke med voldtekt av ører å gjøre?

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor har det blitt av holdningen om at musikk skal vere en behagelig opplevelse, og faktisk ikkje har noke med voldtekt av ører å gjøre?

Er litt artig at det kommer fra en person som har motorstørrelse, ventilantall og hk i signaturen, men ingenting om hvilken komfort som finnes :D

Men er forsåvidt enig i hva du sier..

Hifi for alle penga! :)

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra mine preferanser i heimen er Nils Löfgren med «Keith Don't Go» den perfekte demo-låt, er ikke uten grunn HiFi-klubben alltid har denne CDen liggende i nærheten av rommet som demonstrerer Dali-høyttalere. Meget finurlig og pent gitarspill med særdeles detaljert lydbilde hvis man setter pris på mer enn untz-untz. På sikt vil dette være et lydbilde jeg strekker meg mot også i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider