Gå til innhold

BMW kjøper kanskje Volvo

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sant nok..

MEN, eier ford volvo i dag? JO.. hva er tilfellet med motoren i focus ST f.eks? plattformer til biler er såvidt jeg vet også delt.. Så og tro at bmw bare skal styre volvo på rett kjøl uten og dele deler og ideer med de og omvendt, for og få ned kostander blir nå litt feil mener nå jeg.

bmw sammarbeider jo med PSA gruppen allerede så..

ford-volvo-psa

http://www.dinside.no/php/art.php?id=103947

bmw-psa

http://www.automotor.no/2005/06/30/PSA-Peugeot-Citron-og-BMW-Gruppen-presenterer-industriell-samarbeidsplan/

jeg er nok litt på fiske tur, men alikevel.. det finnes en kobling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner ikke hvorfor alle begynner å fantasere om designforandringer, rwd volvo osv osv...

Det er bare en ny eier, ikke en sammenslåing.

Hva skjedde når ford ble eier av volvo? Jo, alle volvoene ble laget på samme plattformene som eksisterende forder ble laget på. Så hvorfor skulle ikke det samme skje når bmw blir eier av volvo?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde jeg også sagt hvis jeg kjørte forhjulstrekk, men så lavt velger jeg å ikke synke;)

hehe har faktisk en 7-serie av samme kaross som deg ser jeg, men bmw er fortsatt kebab så sant du ikke går for en 8'er men den er jo eneste bmw'n som ikke er lik alle andre bmw'er fra de forskjellige årstallene og volvo er harry om den er gammel(går og går så lenge de ikke blir skrudd noe serlig på det skal de ha) og gubbebil om den er ny...min mening =) og ja nå ere sikkert en haug med bmw og/eller volvo entusiaster og folk som kverulere som sier noe men jeg driter loddrett i hva andre folk mener gitt ;D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til at de skulle gå tilbake til bakhjulstrekk igjen. Volvo har jo alltid vært fokusert på sikkerhet, ikke superduperdriftingoppsett av bilene...

hva er det som tilsier at bakhjulstrekk er mindre traffik sikkert enn framhjulstrekk? ser ingen grunn til at det skal være noe "farligere" enn framjulstrekk. værtfall ikke med dagens hjelpemiddler i bilene som ABS, ESP osv. bilene risikerer bare å bli smidigere å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe har faktisk en 7-serie av samme kaross som deg ser jeg, men bmw er fortsatt kebab så sant du ikke går for en 8'er men den er jo eneste bmw'n som ikke er lik alle andre bmw'er fra de forskjellige årstallene og volvo er harry om den er gammel(går og går så lenge de ikke blir skrudd noe serlig på det skal de ha) og gubbebil om den er ny...min mening =) og ja nå ere sikkert en haug med bmw og/eller volvo entusiaster og folk som kverulere som sier noe men jeg driter loddrett i hva andre folk mener gitt ;D

ja, tapere fra Oslo er vi kjent med vettu;) no problem.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kaller visse bilmerker(da henholdsvis Bmw og Mercedes)kebabtralle har (etter min erfaring) INGEN kunnskaper om de merkene, så da må det vel være bedre å holde munn?

Klarer ikke å ta folk serriøst om det er den første kommentaren jeg får om Bmw'n eller Mercedesene!

Reale bilfolk ser det positive i det meste, nettopp fordi de har god kunnskap, så har man ikke noe bedre å si enn ''kebabtralle'' osv, så ti still.

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider