Gå til innhold

90 coupè med 170 hk org?

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

En på jobben har en 90 Coupè, og hørte noe om at denne motoren som sitter i hans bil er en slags Høykomp motor, også kalt "H Motor", som kom med 170 hk org?

Dette kjenner ikke jeg til, trodde femmerne kom med 136 hk org. så jeg kunne ikke svare han på dette.

Noen som kjenner til?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En på jobben har en 90 Coupè, og hørte noe om at denne motoren som sitter i hans bil er en slags Høykomp motor, også kalt "H Motor", som kom med 170 hk org?

Dette kjenner ikke jeg til, trodde femmerne kom med 136 hk org. så jeg kunne ikke svare han på dette.

Noen som kjenner til?

Det er ikke den 20-ventilerte 7A-motoren han tenker på da? Den har 170 hk.

Oettinger leverte en trimsats til 10V-motoren i sin tid som ga 165 hk, men der inngikk økt borring og slag, større ventiler og en del annet småtteri. Så det holder neppe med litt høyere komp for å øke effekten med 24 hk.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har en 10V motor i den... så disse kom kun med 136 hk?

Såvidt meg bekjent. Men nå sitter jeg jo ikke jeg på fasiten i alle sammenhenger. Audi hadde jo 10V turbomotorer, men de satt vel neppe i det lille karosseriet, kun i 100/200 og selvsagt i Ur-Quattro.

Jeg setter en knapp på at kollegaen bløffer deg, men jeg biter det gjerne i meg dersom en Audi-ekspert forteller noe annet.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen heter kun Coupe, ikke 90 coupe.

Tenker han har 7A-motoren som nevnt over, med 170hk orginalt, dog 20ventiler på 2,3Liters slagvolum (kunne fåes med og uten quattro).

Ellers så er det 136hk 2,3E 10v NG-motoren.

Kunne fåes også i S2 med 2,2t (R5) på 220hk og 230hk, 2,6E (V6) på 150hk, 2,8E (V6) på 174hk.

Sikker på at denne ble levert med dette orginalt?

Satser heller på at den er trimmet i etterkant.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Kjenner ikke disse så godt, men jeg ser med egne øyne at den er identisk med en helt vanlig 2.3 10V motor :)

Men han mener bestemt at det er 170 hk i den... jeg vet ikke jeg, men jeg trodde disse bare kom med 136 hk som sagt.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider