Laaars Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hei! En på jobben har en 90 Coupè, og hørte noe om at denne motoren som sitter i hans bil er en slags Høykomp motor, også kalt "H Motor", som kom med 170 hk org? Dette kjenner ikke jeg til, trodde femmerne kom med 136 hk org. så jeg kunne ikke svare han på dette. Noen som kjenner til? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Hei!En på jobben har en 90 Coupè, og hørte noe om at denne motoren som sitter i hans bil er en slags Høykomp motor, også kalt "H Motor", som kom med 170 hk org? Dette kjenner ikke jeg til, trodde femmerne kom med 136 hk org. så jeg kunne ikke svare han på dette. Noen som kjenner til? Det er ikke den 20-ventilerte 7A-motoren han tenker på da? Den har 170 hk. Oettinger leverte en trimsats til 10V-motoren i sin tid som ga 165 hk, men der inngikk økt borring og slag, større ventiler og en del annet småtteri. Så det holder neppe med litt høyere komp for å øke effekten med 24 hk. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Nei, han har en 10V motor i den... så disse kom kun med 136 hk? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Nei, han har en 10V motor i den... så disse kom kun med 136 hk? Såvidt meg bekjent. Men nå sitter jeg jo ikke jeg på fasiten i alle sammenhenger. Audi hadde jo 10V turbomotorer, men de satt vel neppe i det lille karosseriet, kun i 100/200 og selvsagt i Ur-Quattro. Jeg setter en knapp på at kollegaen bløffer deg, men jeg biter det gjerne i meg dersom en Audi-ekspert forteller noe annet. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Bilen heter kun Coupe, ikke 90 coupe. Tenker han har 7A-motoren som nevnt over, med 170hk orginalt, dog 20ventiler på 2,3Liters slagvolum (kunne fåes med og uten quattro). Ellers så er det 136hk 2,3E 10v NG-motoren. Kunne fåes også i S2 med 2,2t (R5) på 220hk og 230hk, 2,6E (V6) på 150hk, 2,8E (V6) på 174hk. Sikker på at denne ble levert med dette orginalt? Satser heller på at den er trimmet i etterkant. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 er ikke tilsvarende ABT da? 2.5L 10V på 170hk. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Kjenner ikke disse så godt, men jeg ser med egne øyne at den er identisk med en helt vanlig 2.3 10V motor :) Men han mener bestemt at det er 170 hk i den... jeg vet ikke jeg, men jeg trodde disse bare kom med 136 hk som sagt. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Ja da er det jo bare å finne frem noe motorkoder. :) Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er en 20V 170hk, eller så er det en Oettinger med lengre slag etc. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro-power Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 er nok helst en 2,3l 20v ja:p har aldri hørt om at d finnes noen 2,3l på mer enn 136hk originalt:) Siter golf 2 1,8cl 1991 audi s2 coupe opel omega b 2,5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Nok en gang, jeg er IKKE så grønn på Audi at jeg ikke ser forskjell på en 10V og en 20V ;) Konklusjonen her er vel heller at han tar feil? Og at det er en std. 136 hk? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 (endret) er ikke tilsvarende ABT da? 2.5L 10V på 170hk. ABT er en R4 toliter Monomotronic med 90 hk. Endret Mars 23, 2009 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Konklusjonen her er vel heller at han tar feil? Og at det er en std. 136 hk? Antar det. Du kan jo få han til å åpne panseret så du kan lese av motorkoden, står på toppen av blokka rett under tennplugg nr 3-4. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.