Gå til innhold

bilcrossbygging

Ranger emnet


69fordmustang

Anbefalte innlegg

360 er jo bakhjulstrekk, og 460 er vel framhjulstrekk? Så da kommer det litt an på hva du liker best. Drivverk til 360 kan være skrøpelig og vanskelig å få tak i deler,har jeg hørt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du deg en tur til huggeren ser du raskt hvilken biler det er mest tilgang på.

Tror jeg ville valgt en Golf II og får du tak på en GTI har du straks en artig og konkurransedyktig bil uten å gjøre for mye.

Men det viktigste er at du kommer i gang så lykke til,.

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det! Andre anbefalinger til nybegynner bil?

 

opel vectra er en knall bil som går godt, bilcross_driver her på forumet kvallet til landsfinale med en sånn en, orginal 2liter uten sperre så det funker..

 

bakhjulstrekk så gå for volvo, enklest dele tilgang.. trur deletilgangen er kjekk på sierra også men det er jo så dårlig biler igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som daniel sier her, opel vectra;)

jeg foretrekker opel astra, men de har som regel små motorer, får du tak på en 2.0i eller en 1800 16v sportive så har du den goe bilen, disse har servo oxo så alt går som en drøm:)

 

skal det vere RWD så har de gamle opla desverre blitt brukt opp og dermed vanskelige å skaffe deler til så må nokk ambefale volvo her vis det skal vere en billig og letvindt bilcross bil.

kunne jo godt for omega, men da bør det vere en 3000, 2.0i er jo tragisk

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

360 funkerer fint i bilcross det, men da bør du ha en del deler om sagt :P jeg har en kompis i paralell klassen som kjører 360 i bilcross. og på første løpet strøyk bakakselen med i starten. så da ble den bygd om til 240 bakaksling. da passet ikke girkasa bak lenger :P så da måtte han flytte fram girkassa og clutchen osv osv. så om du vil ha holdbar bil velg en du vet er holdbar fra starten av ;) og som du vet det finnes mye deler til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svar!!

 

Det med den 460`en stemmer ikke, den er forhjuls drevet og det er 115 hk i den. 360 er vell ikkje så lett å få deler til??, og den er litt vanskelig å kjøre har jeg hørt.. Men har sett litt på 240. Det også er jo en grei bil som er lettskrudd og lett å få deler til.

Har fått et veltebur av en nabo som har stått i en 345...

Noen som vet om det passer i en 240??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår