69fordmustang Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Lurer på å bygge bilcross bil selv. Har sett på en volvo 360 og en volvo 460.. Noen som vet noe eller hvordan disse bilene egner seg i bilcross? Takker for alle svar!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 360 er jo bakhjulstrekk, og 460 er vel framhjulstrekk? Så da kommer det litt an på hva du liker best. Drivverk til 360 kan være skrøpelig og vanskelig å få tak i deler,har jeg hørt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69fordmustang Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 det stemmer nokk sikkert.. såg en 460 til salgs på finn, der stod det at det var 150 hk og bakhjuls drift, men tviler på at det stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 jeg er rimelig sikker på at 460 er fwd ja... men skal ikke vedde på det, da jeg aldri har kjørt en... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojan Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Tar du deg en tur til huggeren ser du raskt hvilken biler det er mest tilgang på. Tror jeg ville valgt en Golf II og får du tak på en GTI har du straks en artig og konkurransedyktig bil uten å gjøre for mye. Men det viktigste er at du kommer i gang så lykke til,. Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69fordmustang Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 takk for det! Andre anbefalinger til nybegynner bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 takk for det! Andre anbefalinger til nybegynner bil? opel vectra er en knall bil som går godt, bilcross_driver her på forumet kvallet til landsfinale med en sånn en, orginal 2liter uten sperre så det funker.. bakhjulstrekk så gå for volvo, enklest dele tilgang.. trur deletilgangen er kjekk på sierra også men det er jo så dårlig biler igjen da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleopel Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 som daniel sier her, opel vectra;) jeg foretrekker opel astra, men de har som regel små motorer, får du tak på en 2.0i eller en 1800 16v sportive så har du den goe bilen, disse har servo oxo så alt går som en drøm:) skal det vere RWD så har de gamle opla desverre blitt brukt opp og dermed vanskelige å skaffe deler til så må nokk ambefale volvo her vis det skal vere en billig og letvindt bilcross bil. kunne jo godt for omega, men da bør det vere en 3000, 2.0i er jo tragisk Siter If it ain`t fun, it ain`t a kadett ______________ http://www.hoggernracing.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 360 funkerer fint i bilcross det, men da bør du ha en del deler om sagt :P jeg har en kompis i paralell klassen som kjører 360 i bilcross. og på første løpet strøyk bakakselen med i starten. så da ble den bygd om til 240 bakaksling. da passet ikke girkasa bak lenger :P så da måtte han flytte fram girkassa og clutchen osv osv. så om du vil ha holdbar bil velg en du vet er holdbar fra starten av ;) og som du vet det finnes mye deler til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 360. reimjohan som Bru kaller det.. søpplevolvo er det og det er stygg mye jobb å få 240 drivlinje på den... da kan man vel like så godt ha volvo drivlinje på alt mulig annet bakhjulstrekk. golf syncro f.eks.. hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69fordmustang Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 takker for alle svar!! Det med den 460`en stemmer ikke, den er forhjuls drevet og det er 115 hk i den. 360 er vell ikkje så lett å få deler til??, og den er litt vanskelig å kjøre har jeg hørt.. Men har sett litt på 240. Det også er jo en grei bil som er lettskrudd og lett å få deler til. Har fått et veltebur av en nabo som har stått i en 345... Noen som vet om det passer i en 240?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg