Gå til innhold

Spylefunksjon på frontrute treg


zaphod

Anbefalte innlegg

Joda, så dro jeg da til Oslo og hentet meg en 1999 Ford Focus 1,6 Trend Ghia, som har alt av ekstrautstyr. Meget fornøyd med bilen, og tidligere eiere har tatt godt vare på bilen. Servicehefte fulgte med. Jeg har dog et lite problem som jeg lurer på hva det kan komme til å koste meg. Spylerfunksjon gir spyling til lysene framme når bilen er i fart, og til bakvinduet hvor det er en visker. Problemet er på frontruta. Når jeg holder inne spylerfunksjon tar det kanskje 15 sekund før det kommer noe ut av dysene, og når det først kommer, er trykket så dårlig at det ikke kommer langt nok opp på vinduet. Jeg har sjekket et stykke av slangen som går rett under panseret, og der er det ikke tett eller no. Hva kan feilen være siden trykket er lavt på dysene i front? Noen som vet?

"It's what you do that defines you"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et liknende problem på min Volvo. Det viste seg å være en liten ventil som hindrer spylevæska å renne tilbake som var defekt. Da måtte pumpa fylle hele slangesystemet før det kommer ut noe på ruta hver gang.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et liknende problem på min Volvo. Det viste seg å være en liten ventil som hindrer spylevæska å renne tilbake som var defekt. Da måtte pumpa fylle hele slangesystemet før det ut noe på ruta hver gang.

 

Takk for kjapt svar. Har hørt rykter om denne ventilen. Jeg får høre med min lokale Ford-forhandler i morgen. Er det en dyr affære å få fikset?

"It's what you do that defines you"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar. Har hørt rykter om denne ventilen. Jeg får høre med min lokale Ford-forhandler i morgen. Er det en dyr affære å få fikset?

 

Nei, jeg tror delen kostet noen få tiere.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår