Gå til innhold

Bilkjøp - ca 40 000 endret til 20k

Ranger emnet

CountachV12

Anbefalte innlegg

Ja, nok en hjelp til bilkjøp tråd.

Har lest igjennom en haug slike tråder, og fått en del tips. Men jeg føler alle de trådene som allerede finnes, omhandler kun sportslige biler.

Det jeg er ute etter er en bruksbil, det kan være alt fra en stasjonsvogn til en sportskupe.

To nøkkelord jeg ser etter er komfort og kjøreglede, bilen kan heller ikke være slapp. Jeg ser ikke etter noen racer, men npe med litt futt i når det trengs.

Har satt en pris på 40k, men kan både gå opp og ned hvis noe spesielt dukker opp.

Har allerede sett på Saab 9000T, Sierra Xr4i, PassatGT, Celica GTi, Fiesta RS1800, Accord 2.0 IS, Accord 2.3, diverse CIvicer og CRX, Corrado, BMW 5 og 3-serie og MB W124

SOm dere sikkert ser er alle disse vidt forskjellige biler, og jeg har vanskelig for å velge en jeg liker bedre. Aller helst har jeg lyst på en HOnda, men jeg kan ikke ignorere spenningen ved Turbo, eller lyden fra en rekkesekser.

Håper på gode innspill!

Mvh,

CountachV12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har store problemer med å korte ned utvalget av biler, da stadig nye og interessante dukker opp. Er det noen kjente problemer som går igjen på de bilene jeg allerede har nevnt? Har også sett på diverse Opler, og her vet jeg at rust er et problem.

Har noen et par tips om hvilke biler jeg virkelig bør styre unna, da dette hadde vært til stor hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøreglede og komfort samtidig? da er det UMULIG å ikke kjøpe BMW 5-serie!!!

bare å få kjøpt!

jeg er MB-entusiast, men 124 misliker jeg og skal ikke si noe mer enn %&/¤&%#%¤"¤%!!!!

resten er forhjulstrekkere som ikke leverer noe form for kjøreglede, med mindre du er medlem i den såkalte venstrebremser/håndbrekk-mafiaen da:/

eller bare volvo turbo for kjøreglede og kvalitet.

740 har bra komfort også, eller 940

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hei igjen!

Siden vi er midt i en finans "krise", tenkte jeg at jeg skulle drøye å kjøpe en såpass "dyr" bil. Så da blir prisen satt til maks 20 000 kr. Nå blir det plutselig mye værre å finne en bil som oppfyller alle kravene mine, og samtidig er i ok stand.

Så nå krever jeg vel egentlig kun at bilen er driftsikker, eu-godkj i en stund fremover, og "sprek".

Bilene jeg har sett på nå er Audi 80/100, Honda Accord/Civic og Toyota Carina 2.0/Civic.

Noen andre forslag og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider