Gå til innhold

RS6 2003 eller Q7 2008?

Ranger emnet

twogees

Anbefalte innlegg

Oppsummering av mitt bilfinneoppdrag:

-Beholde S6 2001 mod (tja...)

-RS6 2003 (Tester denne uka når jeg får tid)

-RS6 2009! (taper 1.000.000 på å kjøre den ut porten, men det er jo en morro bil... også er det bare solgt 2 stk av denne i norge så langt... og det beste av alt er at jeg får kake av den norske audi sjefen om jeg kjøper den!!!)

-Q7 2008 (ikke f...)

-Audi Allroad 2008 (Tester denne uka)

-BMW X5 (Tester så snart jeg finner en forhandler)

- Audi S6 2009 ( har forespurt prøvekjøring av flere forhandlere, men det er ikke så mange av dem i norge enda. den som venter på noe godt....)

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vent til Q7 V12 TDi kommer! =D

500hk og 1000nm

nja, Q7 er ikke så sportslig uansett motor :) Den jeg kjørte var riktig nok bare en 3.0 TDI. gikk helt ok det :) men det er noe rart med hele bilen. ting virker ikke særlig balansert, og bilen vugger på veien. har testet alle mulige instillinger på luftfjæringene. det føltes rett og slett litt som å kjøre en gammel amerikansk SUV eller noe. å putte en V12 i en slik høres ikke særlig trygt ut. nå er vel ikke 1000 NM det samme som 1000 NM i bensinverdenen da... det går sikkert som et olja lyn, men jeg tror nok det høres mer ekstremt ut på papiret enn det faktisk er på veien.

bilen må bli mye mye mye stivere om det skal være noe hensikt.

EDIT:

Eneste fordelen med en V12 må jo være for de som skal ha tunge hengere. båt, vogn ol.

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler med luftfjærer vil jo aldri bli like stiv som en med ordentlige fjærer, så skjønner godt at du synes den blir litt myk.

Men tenkte mer sånn at hvis du vurderte Q7 kunne du like gjerne tatt den helt ut og gått for versting utgaven :)

Jeg kommer nok til å teste Q7 v12 m jeg kommer over en :)

Men det er ikke sportslighet som er fokus på en slik bil.

Sikkert en kjempefin bil for de som kjører lange avstander med familien. Selv om jeg gjetter bilsyke plagene kommer kjapt :) de fjæringene var virkelig ikke bra! litt dumt for det er en vakker bil.

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... fant en test av Q7 nå...

"Med utgangspunkt i pris, oppgitte ytelser og plass-potensial er Q7 4.2 TDI kanskje den mest skuffende Audi vi noen gang har testet." trodde det bare var jeg som var kresen jeg.......

http://www.dinside.no/motor/bil/tester/audi/q7/test%3A+q7+4.2+tdi+-+skivebom+fra+audi/art388440.html

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres gøy ut :)

Høres ut som Cisco-greier eller lignende.

Også høres det ut som det har twogees har arvet penger, eller bruker andelsmessig ganske mye penger på bil i forhold til hjem ;)

Men det er uansett dødskult at noen bruker så mye penger på bil!

Kunne ønske det var meg.. :)

Beklager off-topic, back on track:

twogees: Gleder meg veldig til å høre hva du syns om Allroad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Cisco-greier eller lignende.

Også høres det ut som det har twogees har arvet penger, eller bruker andelsmessig ganske mye penger på bil i forhold til hjem ;)

Men det er uansett dødskult at noen bruker så mye penger på bil!

Kunne ønske det var meg.. :)

Beklager off-topic, back on track:

twogees: Gleder meg veldig til å høre hva du syns om Allroad!

Er ikke noe arv her i gaarden :) kan ikke si jeg bruker saa veldig stor andel paa bilen heller :P

Ja, blir spennende aa teste allroad... har ikke hoert noe negativt om den enda :)

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faan steike...jeg er så nyskjerrig på de RS6 bilene at jeg sprekker snart!!

Alt det andre...inkludert Bmw kassene driter jeg i,hehe.

venter i spenning videre......:popcorn

Så forressten 1 på finn.no til en hyggelig pris med disse speksa:

Fullstending ombygget til RS6; Karroseri, bremser, interiør, intrumenter osv. Bilen har en Audi RS4 motor og gearkasse. I tillegg er bilen trimmet hos Dahlback Racing med oppgradert motor, sportclutch og justerbart senkesett/dempere. Fenomenale ytelser, 455 hk, 580nm, 0-100 på 4,6 sek, toppfart 298km

2001 modell riktignok.

475.000 spenn for de som ikke har rævva helt stappfullt av gryn,hehehe

Lykke til twogees uansett :)

Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faan steike...jeg er så nyskjerrig på de RS6 bilene at jeg sprekker snart!!

Alt det andre...inkludert Bmw kassene driter jeg i,hehe.

venter i spenning videre......:popcorn

Så forressten 1 på finn.no til en hyggelig pris med disse speksa:

Fullstending ombygget til RS6; Karroseri, bremser, interiør, intrumenter osv. Bilen har en Audi RS4 motor og gearkasse. I tillegg er bilen trimmet hos Dahlback Racing med oppgradert motor, sportclutch og justerbart senkesett/dempere. Fenomenale ytelser, 455 hk, 580nm, 0-100 på 4,6 sek, toppfart 298km

2001 modell riktignok.

475.000 spenn for de som ikke har rævva helt stappfullt av gryn,hehehe

Lykke til twogees uansett :)

JA, RS6 er noe helt spessielt :) du burde dra å se på den nye RS6en om du har anledning... bare å se den er orgasmisk... perfekt bil!!!! men dog... 2,4 mil er mye penger!!!!

Den bilen ER og BLIR en A6 :) hjelper ikke å bytte instrumenter klisse på emblemer og bytte dempere osv... :) Det er dessuten ikke en RS6 motor, det er en 2.7T som er chipa. Audi RS6 er som kjent 4.2T noe som jeg vil tro har endel å si :) RS4 motoren er jo designet for vekten av RS4.

En annen stor forskjell er at RS6 er bygget på en helt annen fabrikk enn A6 / S6. det er en egen fabrikk der de bygger racerbilene og alle R og RS seriene :) bilen må ha sjel :) raserbilsjel!!!

At det er en fet bil er det ikek tvil om :D men det er en A6! :) Jeg sendte faktisk en mail til denne selgeren der jeg sa jeg hva jeg syns om den saken :P

Tusen takk :)

hmm.... Jeg er ikke rik da :) har bare høy lønn akkurat nå... men som mange andre konsulent yrker kan dette være noe som snur raskt... derfor vil jeg gjerne leve livet og oppfylle bildrømmene mens jeg kan... neste måned kan det være for sent!!!!

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider