Gå til innhold

startproblemer b230fk

Ranger emnet


NChief

Anbefalte innlegg

Jeg har en 245 med en b230fk motor..

en dag da var på vei hjem så døde plutselig bilen, og det ble umulig å få start på den igjen..

vi fant ut bensinpumpa starta ikke, så vi tvangskjørte den ved å koble sikring 4 med 5, da starta pumpen, men vi får fortsatt ikke start.. sikringen til bensinpumpen som er i motorromet er ikke gåent(ingen andre sikringer heller) prøvd å bytte relè også, men hjalp ikke.

vi har sjekket gnist på alle pluggene, til og med byttet plugger har også byttet tenningsmodul..

vi har også testet å bytte hjerne, riktig nok fra en b230f, men begge er av insprøytningssystemet LH2.4.

Når vi prøver å starte hoster den ikke til i det hele tatt, alt går bare rundt.. noen ganger(vis vi tvangskjører bensinpumpa) er det litt "pottsmell"

 

håper noen har noen flere ideer på hva det kan være :)

 

ps: usikker på om jeg skulle poste dette i 240 eller 940-forumet, men det er jo trossalt en 240 selv om det er 940 motor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dyse-reléet ditt har tatt kvelden :)

Dette styrer både dyser og begge bensin-pumpene!

Det er hvitt og sitter forran beina på passasjer (inni bilen)

 

Bytt det, så skal du se det gjør underverker ;) da burde du selvsagt koble tilbake sikrings"skapet" sånn det skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi prøvd:

 

Byttet hjerner ifra en b230f, altså lh 2.4 hjernen og prøvde denne.

Bytttet til fult fungerendes bensinpumpe rele'et.

Bytta tennplugger,

sjekka om gnist på hver av alle plugghettene og pluggene.

tjuvkobla bensinpumpa, men fortsatt ingen forskjell.

 

bensinpmpa starter ikke når en vrir om nøkelen som den gjorde da den gikk,,, men starter når vi tjuvkobler den,,

 

Sjekket sikringen i motorrommet for bensinpumpa,

byttet alle sikringene i sikringsskapet,

Tok av en slange og sjekket at det kom fram bensin iallefall fram til bensintrykksregulatoren.

brukt startkabler for å sjekke om det var strømmangel.

 

når en prøver å starte så går alt rundt, men ingenting skjer liksom,,,

dette skjedde da jeg var på vei hjem, plutselig så døde bilen, og ingen livstegn har vært vist siden,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av oljepåfyllingslokket å sjekk om kammen roterer når du drar på startern, så finner du i allefall ut om det funker. Sjekk så timinga på reima. Bare å se om merkene på motoren matcher. Skru event av fuelrailen å sjekk om dysene spruter bensin. Holder å skru av de tre skruene, dra den litt ut så se om det kommer noe, bare husk å sette på jordledningene som skal sitte der først.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dysene åpner sikkert ikke så er nok brudd i ledning en plass som gjør at styre enheten ikke åpner dysene og at d ikke sendes strøm til bensinpumpa.. bare å sette deg ned i komplingskjema å les å mmål om styre enheten får strøm og alt d dær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du kjører motstander i nette til dysene så sjekk de, en kamerat fikk de til og ryke og da fyra ikke driten, slenkte inn 984 dyser så fyran med engang

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da veit du ikke om det kommer bensin ;)

(Selv om det skal godt gjøres at det ikke gjør det, om det lyser og pumpa går da.. Skal være tett bensinslange eller lignende, noe man er sikker på at ikke er feil om man vipper opp fuelrailen :) er jo bare 3 skruer ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har prøvd å sjekke om det er strøm til hjernen(lh 2.4)

fikk 12 volt på en av pluggene inn til hjernen, så vil tro at hjernen får strømmen den skal ha,, prøvde å sjekke om det var strøm i pluggene til dysene, men da fikk vi ikke noe reaksjon imellom de 2 kontaktene til pluggen til dysene.

så dette tyder da på at det evt er et ledningsbrudd en plass da?

evt at tenningslåsen er litt småfucka?

tviler på at dårlig komp er årsak, siden det ikke var noe fortegn eller noe slikt, pluss skal jo starte med dårlig komp, bare gå dårlig..

prøvde å sprute startgass inn i turboen, men fikk da heller ingen reaksjon:S

 

Prøvde også å bytte over hjernen ifra motoren, og prøvde den på den andre volvo'n jeg har, altså en b230f, og da starta bilen med lh 2.4 hjernen ifra fk'n, så er ikke noe galt med hjernen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår