Gå til innhold

startproblemer b230fk

Ranger emnet


NChief

Anbefalte innlegg

Hvis begge styreenhetene funker fint i en annen bil så er jo det utelukket med en gang. men hva som er feil er vanskelig å si, men ville gått over el-nettet en gang til, spesielt de kablene som man har koblet selv til bensinpumpe, tenningslås og sikringer. Sjekk alle med multimeter osv...

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja får gjøre det, får sjekke om kanskje tenningslåsen som er fucka, for den gir jo signalr ut når en vrir om nøkkelen,

hater når noe elektronik er feil, mekanisk er lett å finne ut, men er så mange ledniger og tull, men får gå berserk med multimeter iløpet av uka,,

Ja startet med begge hjernene, gikk kanskje litt ujvent, men gikk og steg på turtall,

- Volvo 240 90`(b230f +)

- Volvo 245 tic 86` (b230fk ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag så prøvde vi å bytte svinghjulssensor,,

tok ut den jeg hadde i min b230f motor, og satte i fk`n , men fortsatt ingen annen reaksjon, bilen starter fortsatt ikke,,

tok den vi prøvde i FK`n og satte til bake i b230f`n, og den startet med en gang uten noe problemer,,

Hva kan det være:S

- Volvo 240 90`(b230f +)

- Volvo 245 tic 86` (b230fk ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag så prøvde vi å bytte svinghjulssensor,,

tok ut den jeg hadde i min b230f motor, og satte i fk`n , men fortsatt ingen annen reaksjon, bilen starter fortsatt ikke,,

tok den vi prøvde i FK`n og satte til bake i b230f`n, og den startet med en gang uten noe problemer,,

Hva kan det være:S

 

dere har gnist sier dere, og bensin spruter av dyser, men har dere gnist under komp? har hvert uten for det har skjedd at det gnistrer når en har plugger ute men ikke under komp, prøvd andre plugger? prøvd og bytte tenningsforsterkeren??

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har samma problemet som jeg. er 99% sikker på at du har brudd i kabelmatta eller at d er dårlig kontakt noen plass.

Til meg så vill heller ikke relet slå inn. sjekk om du har 12v+ på alle blå ledninger og at alle jordingspunkt er bra. du skal også ha 12v+ i kontakt nr 6 tor jeg d var på lh hjernen når tenninga er i hakk 2. har du ikke d vil ikke hjernen sende signal til relet om at d skal slå inn.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke hjernen hatt strøm så hadde det vært manko på enten bensin eller gnist.

Og som før nevnt: har du sterk gnis og bensin, men motoren starter ikke.. Da er det no jævli gæ'ærnt!

For om svinghjulssensor eller noe annet drit hadde tatt kvelden så hadde du ikke fått bensin/gnist.

 

Har du GOD jording? Fra batteriet skal du ha jording til både kaross og blokk, og fra blokk kan du gjerne ha en til kaross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå har vi fått relet til å slå inn, manglet en ledning på batteriet, mulig det har funka før når vi har prøvd..

Vi får fortsatt ikke start.

Vi byttet klemmene på batteripolene og ny jordingskabler går til blokka og karoseri for å være sikker på at jordingen er GOD...

Bensinpumpa starter forøverig ikke av seg selv fordi om relet slår inn. og bilen starter ikke når når vi tjuvkobler(som før mao).

 

Så vi lurer på om det er noen i Stjørdal/Trondheims-omerådet som har lyst/mulighet til å se på bilen?

Får selvfølgelig penger for det, og ekstra bonus om du løser problemet :P

 

edit: Om den får både bensin og gnist skal den jo starte, HVIS den tenner rett? Er forsåvidt ikke helt sikker på om regreima er 100% rett, da vi mangler det dekselet med pil på, skal dog være mulig å se på hvordan kammen står i stede for å bruke pilene, men ingenting vi kan. Og om regreima er feil må den såfall ha hoppet over mange hakk, for om den bare har hoppet 1 hakk, burde det vært litt livstegn vertfall?

Endret av NChief
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått relet til å slå inn, manglet en ledning på batteriet, mulig det har funka før når vi har prøvd..

Vi får fortsatt ikke start.

Vi byttet klemmene på batteripolene og ny jordingskabler går til blokka og karoseri for å være sikker på at jordingen er GOD...

Bensinpumpa starter forøverig ikke av seg selv fordi om relet slår inn. og bilen starter ikke når når vi tjuvkobler(som før mao).

 

Så vi lurer på om det er noen i Stjørdal/Trondheims-omerådet som har lyst/mulighet til å se på bilen?

Får selvfølgelig penger for det, og ekstra bonus om du løser problemet :P

 

edit: Om den får både bensin og gnist skal den jo starte, HVIS den tenner rett? Er forsåvidt ikke helt sikker på om regreima er 100% rett, da vi mangler det dekselet med pil på, skal dog være mulig å se på hvordan kammen står i stede for å bruke pilene, men ingenting vi kan. Og om regreima er feil må den såfall ha hoppet over mange hakk, for om den bare har hoppet 1 hakk, burde det vært litt livstegn vertfall?

 

Skal jo ikke være noe spess forskjell viss den hopper over kun 1 hakk,,,

- Volvo 240 90`(b230f +)

- Volvo 245 tic 86` (b230fk ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo ikke være noe spess forskjell viss den hopper over kun 1 hakk,,,

 

Du har merke på hjulet til balanseakselen(vannpumpe/fordeler), merke på kamdrevet og merke på reimhjulet på veiva, i tillegg til merke på selve reima.. Det er jo bare å sette alt på merkene.

Bare å sørge for at fordeler peker mot pluggledninga som går til cyl 1, og at stempel en er på topp når veiv-merket er der det skal være..

- Volvo 240 90`(b230f +)

- Volvo 245 tic 86` (b230fk ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har prøvd med nye plugger? Haddde samme problem ved at min plutselig ikke starta. Hadde gnist og bensin som fan. Så oppdaga jeg at pluggene hadde en voldsom sterk gnist når man prøvde de. Prøvde da med noen andre plugger og motoren starta med en gang. Så prøv med noen andre plugger hvis du ikke allerede har gjort det.

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår