Gå til innhold

Sveising av hjulbuer

Ranger emnet

Mr_Jelsa

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg tok av chromelistene på hjulbuene i dag og fant ut at det var en del rust der. Den kanten som går inn som plastdekselet var festa i var nesten helt borte... Er det vanskelig å få tak i rustfrie hjulbuer, og er det vanskelig å sveise det? Har hørt litt delte meninger om akkurat dette, men hadde vert fint med noen av deres meninger også :)

Såg på Mekonomen at de hadde hjulbuestål til bak, og det kosta rundt 350,-. Men det er sikkert mye billigere å få tak i det brukt på høggern eller noe... Har også ett til spørsmål.. Hvordan er den plasten inne i hjulbrønnen festa i hjulbuen.. Når jeg tok det av var det noen hakk i hjulbuen der de hadde vert, men jeg klarte ikke helt å se om det skulle ha vert stål der eller om det skulle være hakk..

Takker for alle innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte hjulbuer er ikke noe å satse på. Om du mot formodning skulle finne en bil på huggeren uten rust i buene, blir det så mye herjing med å få dem av at de er nærmest ubrukelige etterpå. Husk at de er punktsveist hele veien rundt inni buen.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville festen hjulbuen utenpå, og kappet ut hjulbuen med overlapp på den nye. slik at du skjærer igjennom begge samtidig. da vil du få et helt rett kutt i forhold til hverandre og slipper at du får glipper du må klatte å styre i. Da vil hjulbuen passe rett inn. En annen ting jeg ville anbefalt deg, er å få en bil-oppretter til å gjøre det for deg evt hjelpe deg da de har mye triks.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider