Gå til innhold

Tenning på mellomvarm motor. 94.bensin

Ranger emnet


supreme

Anbefalte innlegg

Har en 2.0l bensin 94 mod stv som i det siste har begynt og oppføre seg litt rart.

Bilen starter helt fint når jeg skal dra om morran(uansett temp..)

problemet kommer hvis jeg fra kald motor, kjører (kanskje) 10 min.. stopper og skrur av motoren, lar den stå i 5 min og prøver og starte den igjen....

 

ved bare å vri om nøkkelen kommer jeg ingen vei, da vil den nok bare stå til batteriet går.

jeg greier og få liv i den hvis jeg gass samtidig som jeg tenner.. men noen ganger virker det som den bare går på to sylindre de første sekundene, såfremt jeg ikke drar opp turtall.

dunker på sinnsykt i bilen.

 

har bytta plugger, tennledninger og rotor nylig, men vurderer og prøve og bytte coil(hvis jeg finner en jeg kan teste med på høggern)

 

takker for all kunnskap og teorier på mitt spørsmål på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt ikke noen choke på en innsprøytningsmotor, men man har jo kaldstartsanrikning som er styrt av kjølevannstemperatursensoren. Du kan jo måle motstanden over denne ved hhv kald og varm motor, og sammmenligne med tabelldata. Denne:

http://www.epcos.com/inf/50/db/ntc_06/Leaded__NTC__B57962__S962.pdf

 

gjelder for GM-sensorer, men det er mye mulig at andre boschdelenummer bruker samme eller lignende NTC-motstand.

 

Kan dessverre ikke være behjelpelig med hvor kjølevannstemperatursensoren er på disse motorene, men det pleier å være en begynnelse å se i området rund termostaten.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår