Gå til innhold

Kompressor til sandblåsing

Ranger emnet

Janp87

Anbefalte innlegg

Den jeg har bruker jeg til sandblåsing (punktblåsing - ikke slik høytrykk blåsing de har i industrien), bruker den til lakkering, muttertrekkere og andre luft verktøy.

Den funker bra til sandblåsing, men på grensa til bare akkurat god nok for de mest tungdrevne momentverktøya jeg bruker.

Min heter GEBE powerpair 50/3SVC. Den har 50 liters tank. litt for liten til å stå å høre på hele tia så jeg har eget rom til den, da den sviver litt vel mye ved lakkering eller andre luftkrevende oppgaver.

Den er 1fas, noe som er bra siden de fleste neppe har 3fas uttak i garasjen, selv om jeg har... :D

Den leverer 8 bars trykk, men det virkelig interessante er fritt levert luftmengde, og denne holder akkurat på grensa ved tunge ting som sagt, men det er 230 liter fritt levert luft pr. minutt. Motoren har 3 hk.

Den er ekstremt billig. MYE billigere enn biltema sine - og MINST like gode. Har KUN god erfaring fra GEBE verktøy, og annser det som noe av det bedre jeg har prøvd av luftverktøy - til hjemmebruk da. Men det kan være like bra som proff utstyr selv om det er billig. Forskjelen ligger i at en dyr proff muttertrekker varer og varer. de billige kan vel gå i stykker litt fortere, men de gjør jobben begge to.

Så styr deg langt unna biltema sine kompressorrer, og kjøp heller en tilsvarende den som jeg har beskrevet nå eller aller helst større! Min koster nå ca 1800,- jeg kjøpte min på tilbud til 1200 :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider