Gå til innhold

ABS problemer

Ranger emnet

Siggy1

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke har misforstått spm ditt, så slår ABS'n inn når du bremser, og slår inn når den nesten har stanset?

Da har jeg mine tvil om at det er jordingsfeil, da har jeg heller trodd det var en hypersensetiv føler på ett av hjulene :) Sjekk foran først, og rengjør dem skikkelig, og dem er justerbare (inn og ut)dem skal NESTEN berøre sensorskiva.

Bak må du opp med trommelen, om du har det.

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har misforstått spm ditt, så slår ABS'n inn når du bremser, og slår inn når den nesten har stanset?

Da har jeg mine tvil om at det er jordingsfeil, da har jeg heller trodd det var en hypersensetiv føler på ett av hjulene :) Sjekk foran først, og rengjør dem skikkelig, og dem er justerbare (inn og ut)dem skal NESTEN berøre sensorskiva.

Bak må du opp med trommelen, om du har det.

Har skifta begge sensorane bak, vaska dei framme. Dritten slår inn rett før bilen stopper.

Den er sjekka hos merkeverksted og godkjent, dei veit ikkje ka som er galt, men vil feilsøke, no way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke vil la verkstedet feilsøke for deg , det kan koste skjorta og litt til, men skal gå over en Golf GT TDI i løpet av helga, og da skal det elektriske sjekkes på den, så kan ha problemet ditt i bakhodet, og se etter mulige svakheter da :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser eller blinker ABS varsellyset ditt da?

Må vel isåfall være mulig å ta en diagnosetest.

Om ikke så kan jo feilsøking bli dyrt, men få en pris på forhånd slik at du har noe å forholde deg til om di prøver å lure mer peng av deg.

Vet timeprisen på merkeversted kan ligge godt opp mot 1200 kr for tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser eller blinker ABS varsellyset ditt da?

Må vel isåfall være mulig å ta en diagnosetest.

Om ikke så kan jo feilsøking bli dyrt, men få en pris på forhånd slik at du har noe å forholde deg til om di prøver å lure mer peng av deg.

Vet timeprisen på merkeversted kan ligge godt opp mot 1200 kr for tia.

Lyset lyste det, skifta som sagt begge følerane bak då dei var heilt ødelagt av salting på veien.

Lyset slukka det, men den slår som sagt inn rett før bilen stopper, og då fekk eg beskjed om at dette kunne være jordingsfeil, og å søke etter jordingsfeil koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider