Gå til innhold

Feil ved kjøp av bruktbil

Ranger emnet

Geordie

Anbefalte innlegg

Halloen

Har funnet en Audi jeg er sugen på å kjøpe.

Eneste problemet er at det er et par ting som må fikses på bilen.

Det er ikke skiftet reg.reim på den. Så det må gjøres. Bilen er gått rundt 170 000 km. Kan bilen ha tatt skade av å ha blitt kjørte med "samme" registerreim hele veien? Slik jeg har forstått det skal den skiftes på 100 000 km?

Videre må tannstag til servoen fikses/skiftes.

Og noe selgeren kaller "feil spissing", og dette fører til at den må ha forstillings kontroll. Ikke vet jeg hva det betyr, har egentlig ikke peiling på slike ting.

Så hva tror dere dette koster å få fikset? Har fått beskjed om at det dette kommer på skal bli trukket fra i prisen, men det bekymrer meg fortsatt. Er dette vanlige ting, eller bør jeg styre unna denne bilen?

Peace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke bilen tar skade av å kjøre med samme regreim, men hvis den ryker så blir det fort dyrt!

Personligen hadde jeg aldri kjørt over grensen når det kommer til regreim. Noen skal byttes ved 180.000 km eller 5 år. Noen skal byttes ved 120.000 osv.osv.

Jeg byttet tannstanga på min forrige Skoda å det kalaset gikk på 9000 spenn... men så vet jeg ikke hvis det finnes flere tannstenger i en bil!? Den jeg bytte satt hvert fall rett foran torpedoveggen lengst ned i motorrummet.

Kanskje noen annen vet hvis det er denne som skal byttes?

//M\\

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge reg.reim ikke rykker er det ikke skadelig å kjøre med den over "grensa".

Men jo lenger over man kjører jo mørere og lettere går den istykker.

Og rykker den må motoren overhales hvis jeg ikke tar feil...

Så lenge reg reim ikke rykker er ikke det noe dyr utgift å bytte den...

Men det andre - om tannstag - aner jeg ingenting om...

Hør hva det vil koste på et billig verksted, og bruk det som grunnlag til avslag i prisen.

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytte tannstag kan være kronglete men kommer litt ann på plassering. det sitter jo som regel der hvor mikael snakket om utifra hva jeg har sett men bare ikke ta det på ett møller verksted da de tar GODT betalt :P nevner da at jeg måtte ut med ca 8000 for bytte av starter og en vanlig service=S

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider