xtrail Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 har en 1.4 golf fra 1993. ikke sprekeste i verden (60hk). hører man kan få rundt 75hk. men er det noen som har peiling på sånn? eventulet hesteantallet? håper på mange gode svar MVH Stian Siter kjøre: VW Golf 1,9 TDI 2003 VW Boble 1300 1966 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggy1 Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 har en 1.4 golf fra 1993. ikke sprekeste i verden (60hk).hører man kan få rundt 75hk. men er det noen som har peiling på sånn? eventulet hesteantallet? håper på mange gode svar MVH Stian Det du kan gjør som koster minst er å sette på større eksosanlegg og sports katalysator. Ca 3 lapper for eit 2.5" anlegg. Sportskat koster under 1000 lappen. Med dette kan du regne 8 10 % effektøkning. Om du har god råd så er det porting av toppen, kvassere kam, grenrør og store Webergassere og du bikker 100 HK. Men dette koster nok. Det lettaste, og billigaste er å skifte motor, sette inn 1.6/1.8, nye og større bremser og du er i mål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Det du kan gjør som koster minst er å sette på større eksosanlegg og sports katalysator.Ca 3 lapper for eit 2.5" anlegg. Sportskat koster under 1000 lappen. Med dette kan du regne 8 10 % effektøkning. Om du har god råd så er det porting av toppen, kvassere kam, grenrør og store Webergassere og du bikker 100 HK. Men dette koster nok. Det lettaste, og billigaste er å skifte motor, sette inn 1.6/1.8, nye og større bremser og du er i mål. Høres nesten enkelere ut å bare skaffe seg golf med større motor men... Sats på eksosen hvertfall - billigst og enklest det... Og om evt. bruk av metode 2 - porting av toppen og sånt, burde man vel oppgradere bremsene da også med tanke på at det blir 40 hk mer effekt... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggy1 Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Høres nesten enkelere ut å bare skaffe seg golf med større motor men... Sats på eksosen hvertfall - billigst og enklest det... Og om evt. bruk av metode 2 - porting av toppen og sånt, burde man vel oppgradere bremsene da også med tanke på at det blir 40 hk mer effekt... Portinga koster kr, kam koster kr, grenrør koster, og skal du ha skikkelig innsug og forgasser så koster det fort 10 lapper. Clutchen må oppdateres, bremsene ja og opphenget ditt bør og modifiseres. Større motor er mindre arbeid, og koster mindre. 1.8 får du gjerne til rundt 3 lapper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Jeg fjernet kat'n på min 1.8, og det var ikke merkbart i det heletatt, vil tro at dette med ekstra krefter ved å fjerne katalysatoren mest hjelper på de første som kom med det, 3'r golfen er nok mere optimalisert for bruk av katalysator :) Vil nok merke mere med å fylle 98okt, og putte på ett sportsfilter, enn å fjerne katta :) Mitt tips er å få tak på en delebil, da har du delene som trengs lett tilgjengelig, og det koster deg ca 2000-5000kr Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Portinga koster kr, kam koster kr, grenrør koster, og skal du ha skikkelig innsug og forgasser så koster det fort 10 lapper.Clutchen må oppdateres, bremsene ja og opphenget ditt bør og modifiseres. Større motor er mindre arbeid, og koster mindre. 1.8 får du gjerne til rundt 3 lapper. Da lærte man noe nytt i dag og... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Bilsports 170 hk trimma 16v motor viste 2 hk forskjell med og uten VR6 kat, så som nevnt over har det så og si ingen ting å si. Temperaturen ute, og høyde over havet har mer å si.... Med trimkam, og grenrør kommer du kanskje opp i noen og 70 hk. Billigere å selge bilen din å kjøpe en med mer effekt Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Imponert. Folk begynner å skjønne at å fjerne kat har ca ingenting å si på effekten. Merker man stor forskjell etter å ha fjerna den så er det fordi den gamle begynte å bli tett Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Imponert. Folk begynner å skjønne at å fjerne kat har ca ingenting å si på effekten.Merker man stor forskjell etter å ha fjerna den så er det fordi den gamle begynte å bli tett Hehe, jeg er så sta at jeg bare måtte prøve, selv om alle sa stikk motsatt :P Selvfølgelig måtte jeg prøve å få den gjennom EU uten Kat. også, noe som var like lite effektift som å fjerne den ;) Men skal ikke se bort ifra at enkelte motortypen vil puste bedre uten en Kat. Men tviler på at VW har en slik ;) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggy1 Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Det med kat kommer an på type trimming man utfører. Å bare fjerne den uten å gjør andre ting, ingenting så og sei, kommer litt an på motoren. MEN om man setter på grenrør, porter osv og beholder orginal kat så tar den effekt, uten tvil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Det med kat kommer an på type trimming man utfører.Å bare fjerne den uten å gjør andre ting, ingenting så og sei, kommer litt an på motoren. MEN om man setter på grenrør, porter osv og beholder orginal kat så tar den effekt, uten tvil. Det var jo akkurat det Bilsport gjorde. Porting, nye stempler med høyere kompresjon og større borring, vassere kammer, større innsug, portet topp og effektanlegg med grenrør. Da var det 2 hk forskjell med og uten kat:ratatatat Dette var en motor som ble trimmet opp fra 129 hk til 170 hk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggy1 Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Som eg skreiv i innlegget, kommer an på motoren. 2 hk er ikkje det man løper etter. Men har man eit grenrør og org kat. så stuper man eksoen ut, altså racing kat må på og racing anlegg. (litt vanskelig no:) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Som eg skreiv i innlegget, kommer an på motoren.2 hk er ikkje det man løper etter. Men har man eit grenrør og org kat. så stuper man eksoen ut, altså racing kat må på og racing anlegg. (litt vanskelig no:) ) De fleste grenerørene er laget slik at de passer med orginal eksos da. Orginal diameter er de fleste tilfeller mer enn nok for riktig flow, bare ta en titt på en WRC bil. De kjører ikke akkurat med 4" anlegg Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtrail Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 takk for mange gode svar, har en 1.8 20v på hånden å. men vet ikke om motorfestene passer, noen som vet det? HVM Stian Siter kjøre: VW Golf 1,9 TDI 2003 VW Boble 1300 1966 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siggy1 Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Årsmodell på motoren? Fester kan som regel flyttes over. Husk bremser, og sjekk om bremsekraftforsterkeren har samme diameter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.