Gå til innhold

Luft skralle fra Biltema(ødelagt?!?)

Ranger emnet


RaCk

Anbefalte innlegg

Det var jo IKKE Biltema-kompressor

Har jo bare 30 % av effekten når det er kobla med kondensator, men lurer på åssen det blir med turtallet, er jo det som bestemmer å mye den pumper så lenge den greier å dra.

 

Åssen hadde det vært å bygd kompressor på en bilmotor, satt reeds på innsuget, tilbakeslagsventil(kule) på trykksia.

igjensveisa ventilstyringer og 100 l tank.

Måtte vel hatt litt motor for å drive, måtte vel hatt oljeavskiller også.

plugge smøringa til toppen, fjerne register og bruke orgialt smøre- og kjølesystem. kanskje uten termostat

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Det var jo IKKE Biltema-kompressor

Har jo bare 30 % av effekten når det er kobla med kondensator, men lurer på åssen det blir med turtallet, er jo det som bestemmer å mye den pumper så lenge den greier å dra.

 

Åssen hadde det vært å bygd kompressor på en bilmotor, satt reeds på innsuget, tilbakeslagsventil(kule) på trykksia.

igjensveisa ventilstyringer og 100 l tank.

Måtte vel hatt litt motor for å drive, måtte vel hatt oljeavskiller også.

plugge smøringa til toppen, fjerne register og bruke orgialt smøre- og kjølesystem. kanskje uten termostat

 

hørtes slitsomt ut.. kanskje mer jobb enn det er verdt? hadde sikkert levert bra med luft da.. men.. hehe :)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Har en 1,1 kW(ca 1,5 hk) 24 liter kompressor som skal gi 210 l/min(?), ikke altannettennBilTema).

kjøpte lakksprøyte på biltema(120L/min), prøvde uten lakk og kompressoren greier ikke levere nok.

Trykkregulatoren stilt på 6 bar, jeg gir opp når trykket synker under 5 bar. Har stilt opp trykket til 9 bar(stopper ved 9, starter ved 7,5), ja har 10,5bars popoff(sikkerhetsventil).

Er dette normalt?

Kan det ha noe med at motoren er en 3-fas som er kobla til 1-fas med kondensator orginalt.

Vil jeg få mer turtall+ mer med 3-fas på motoren?:o

 

 

en tre fase motor med steinmetz kobling (2faser +en kondensator paralelt med den ene viklingen) vil kun ha ca 70%-80% av effekten med tre faser...bare så det er sagt!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår