Gå til innhold

Luft skralle fra Biltema(ødelagt?!?)

Ranger emnet

RaCk

Anbefalte innlegg

Det var jo IKKE Biltema-kompressor

Har jo bare 30 % av effekten når det er kobla med kondensator, men lurer på åssen det blir med turtallet, er jo det som bestemmer å mye den pumper så lenge den greier å dra.

Åssen hadde det vært å bygd kompressor på en bilmotor, satt reeds på innsuget, tilbakeslagsventil(kule) på trykksia.

igjensveisa ventilstyringer og 100 l tank.

Måtte vel hatt litt motor for å drive, måtte vel hatt oljeavskiller også.

plugge smøringa til toppen, fjerne register og bruke orgialt smøre- og kjølesystem. kanskje uten termostat

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Det var jo IKKE Biltema-kompressor

Har jo bare 30 % av effekten når det er kobla med kondensator, men lurer på åssen det blir med turtallet, er jo det som bestemmer å mye den pumper så lenge den greier å dra.

Åssen hadde det vært å bygd kompressor på en bilmotor, satt reeds på innsuget, tilbakeslagsventil(kule) på trykksia.

igjensveisa ventilstyringer og 100 l tank.

Måtte vel hatt litt motor for å drive, måtte vel hatt oljeavskiller også.

plugge smøringa til toppen, fjerne register og bruke orgialt smøre- og kjølesystem. kanskje uten termostat

hørtes slitsomt ut.. kanskje mer jobb enn det er verdt? hadde sikkert levert bra med luft da.. men.. hehe :)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Har en 1,1 kW(ca 1,5 hk) 24 liter kompressor som skal gi 210 l/min(?), ikke altannettennBilTema).

kjøpte lakksprøyte på biltema(120L/min), prøvde uten lakk og kompressoren greier ikke levere nok.

Trykkregulatoren stilt på 6 bar, jeg gir opp når trykket synker under 5 bar. Har stilt opp trykket til 9 bar(stopper ved 9, starter ved 7,5), ja har 10,5bars popoff(sikkerhetsventil).

Er dette normalt?

Kan det ha noe med at motoren er en 3-fas som er kobla til 1-fas med kondensator orginalt.

Vil jeg få mer turtall+ mer med 3-fas på motoren?:o

en tre fase motor med steinmetz kobling (2faser +en kondensator paralelt med den ene viklingen) vil kun ha ca 70%-80% av effekten med tre faser...bare så det er sagt!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider