Gå til innhold

Evo - Lanver - Carrisma


GurK-

Anbefalte innlegg

mens dere driver å snakker om alt dette her evo greiene. Evo 6 og Evo 7. Stress og mas med registrering. Bruktpriser over hall million.

 

Er det ikke slik at Evo8 er i norge nå med prislapp på 569 000,- ?

Får du ny bil ihvertfall, du som ville ha ny. Ville mye heller hatt en Evo 8 enn en Evo 7 ihvertfall. Etter å ha lest litt om den i Auto,Motor og sport så den ganske diggbar ut. Riktignok med reduserte HK og dreiemoment opp mot den gamle (265hk eller.no) men så virkelig ut som en kanon bil. Hvorfor ta alt stresset med import og gå ned til din lokale Evo forhandler og prøvekjør en Evo 8 idag!?!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by a3fanatic

mens dere driver å snakker om alt dette her evo greiene. Evo 6 og Evo 7. Stress og mas med registrering. Bruktpriser over hall million.

 

Er det ikke slik at Evo8 er i norge nå med prislapp på 569 000,- ?

Får du ny bil ihvertfall, du som ville ha ny. Ville mye heller hatt en Evo 8 enn en Evo 7 ihvertfall. Etter å ha lest litt om den i Auto,Motor og sport så den ganske diggbar ut. Riktignok med reduserte HK og dreiemoment opp mot den gamle (265hk eller.no) men så virkelig ut som en kanon bil. Hvorfor ta alt stresset med import og gå ned til din lokale Evo forhandler og prøvekjør en Evo 8 idag!?!!?

 

Hei!

 

Det er mange grunner... Prisen 569.000 er bare tull. Dette er uten lev omkostninger + at i Norge så har de faktisk tenkt å skru av de orginale felgene og selge den med stålfelger hvis du ikke betaler disse som ekstra utstyr! De er levert orginalt ifra fabrikk med Enkei men det gjelder ikke Norge.. Alt for å få prisen ned selvfølgelig. Tviler sterkt på at noen kjøper EVO 8 uten standarpakken og da kommer du over 600.000

 

Evo 7 er den jeg vil ha for at den er den eneste evo modellen som leveres i french blue, Den er bra mekanisk, Prisen på 7 ligger langt under 500.000 faktisk. Hvis du søker på bilen finner du noen useriøse som krever fantasisummer men det betyr ikke at det er markedsprisen.

 

Alle evo modeller har sine svakheter og plusser.. Få eier evo i norge og ingen som kjøper disse har samme holdning som de som kjøper Baleno. Fleste solgte evo i norge er vel kjøpt ut ifra intersse og ikke pris. Enten det er 4,5,6,7 eller nå 8.

 

Ser i USA at det er en del som klager på cluchen på 8'ern, Men ser det er mange som trur feilen ligger i at amerikanere ikke kan å kjøre manuellgir..

 

Uansett så skal jeg få fingern ut snart å få bestillt min 7 slik at jeg får en sporty sommer :D

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

 

Hei!

 

Det er mange grunner... Prisen 569.000 er bare tull. Dette er uten lev omkostninger + at i Norge så har de faktisk tenkt å skru av de orginale felgene og selge den med stålfelger hvis du ikke betaler disse som ekstra utstyr! De er levert orginalt ifra fabrikk med Enkei men det gjelder ikke Norge.. Alt for å få prisen ned selvfølgelig. Tviler sterkt på at noen kjøper EVO 8 uten standarpakken og da kommer du over 600.000

 

Evo 7 er den jeg vil ha for at den er den eneste evo modellen som leveres i french blue, Den er bra mekanisk, Prisen på 7 ligger langt under 500.000 faktisk. Hvis du søker på bilen finner du noen useriøse som krever fantasisummer men det betyr ikke at det er markedsprisen.

 

Alle evo modeller har sine svakheter og plusser.. Få eier evo i norge og ingen som kjøper disse har samme holdning som de som kjøper Baleno. Fleste solgte evo i norge er vel kjøpt ut ifra intersse og ikke pris. Enten det er 4,5,6,7 eller nå 8.

 

Ser i USA at det er en del som klager på cluchen på 8'ern, Men ser det er mange som trur feilen ligger i at amerikanere ikke kan å kjøre manuellgir..

 

Uansett så skal jeg få fingern ut snart å få bestillt min 7 slik at jeg får en sporty sommer :D

 

 

Hehe, ja tviler da igrunnen ikke på dette. Nå vel er det vel en smaksak hvor mye man vil betale for bilen. Har ikke pengene i det hele tatt enda jeg (19år) men har jo en evo som en drømmebil engang. Evo 8 så ihvertfall veldig bra ut. Er vel og en kjent sak at Amerikanere ikke kan kjøre biler med manuell girkasse. Enig med deg i at man må ha felger og sån hvis man kjøper en evo 8. Så prisen kommer da altså på rundt 600k? Uansett, 150k mindre for en evo 7 er jo litt det og, du har ett poeng der. Uansett hva du måtte gjøre så må du skaffe deg en evo før sommeren ja =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

 

Hei!

 

Det er mange grunner... Prisen 569.000 er bare tull. Dette er uten lev omkostninger + at i Norge så har de faktisk tenkt å skru av de orginale felgene og selge den med stålfelger hvis du ikke betaler disse som ekstra utstyr! De er levert orginalt ifra fabrikk med Enkei men det gjelder ikke Norge.. Alt for å få prisen ned selvfølgelig. Tviler sterkt på at noen kjøper EVO 8 uten standarpakken og da kommer du over 600.000

 

Evo 7 er den jeg vil ha for at den er den eneste evo modellen som leveres i french blue, Den er bra mekanisk, Prisen på 7 ligger langt under 500.000 faktisk. Hvis du søker på bilen finner du noen useriøse som krever fantasisummer men det betyr ikke at det er markedsprisen.

 

Alle evo modeller har sine svakheter og plusser.. Få eier evo i norge og ingen som kjøper disse har samme holdning som de som kjøper Baleno. Fleste solgte evo i norge er vel kjøpt ut ifra intersse og ikke pris. Enten det er 4,5,6,7 eller nå 8.

 

Ser i USA at det er en del som klager på cluchen på 8'ern, Men ser det er mange som trur feilen ligger i at amerikanere ikke kan å kjøre manuellgir..

 

Uansett så skal jeg få fingern ut snart å få bestillt min 7 slik at jeg får en sporty sommer :D

 

At EVO 8 leveres uten noe ekstra utstyr og med 15" stålfelger osv er ikke jeg overrasket over iallfall.

Husk at EVO er en rallybil.

Og EVO rs har alltid blitt levert uten abs, med transport bremser og 15" stålfelger, uten el vindu, med stygge seter osv for å få bilen så billig som mulig (og så lett som mulig). Dette nettopp fordi gutta kjøper evo for å kjøre rally ;)

Så det er ikke noen nyhet.

 

EVO7 er faktisk billigere enn EVO 6 TME i f.eks England.

Men pga avgiftene blir EVO 7 dyrere.

EVO5'en jeg hadde i et par dager var det jo like mye i avgifter på som en EVO5 ligger på i pris i England. Og da trekker jeg ikke med momsen :mad:

 

At clutchen på EVO8 er dårlig, tror jeg på.

Clutchen på alle evoer er jo elendig.

 

Den dagen du skaffer deg en EVO7 må du si fra, så kommer jeg og ser på ;)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

At EVO 8 leveres uten noe ekstra utstyr og med 15" stålfelger osv er ikke jeg overrasket over iallfall.

Husk at EVO er en rallybil.

Og EVO rs har alltid blitt levert uten abs, med transport bremser og 15" stålfelger, uten el vindu, med stygge seter osv for å få bilen så billig som mulig (og så lett som mulig). Dette nettopp fordi gutta kjøper evo for å kjøre rally ;)

Så det er ikke noen nyhet.

 

EVO7 er faktisk billigere enn EVO 6 TME i f.eks England.

Men pga avgiftene blir EVO 7 dyrere.

EVO5'en jeg hadde i et par dager var det jo like mye i avgifter på som en EVO5 ligger på i pris i England. Og da trekker jeg ikke med momsen :mad:

 

At clutchen på EVO8 er dårlig, tror jeg på.

Clutchen på alle evoer er jo elendig.

 

Den dagen du skaffer deg en EVO7 må du si fra, så kommer jeg og ser på ;)

 

Hei!

 

Har sjekket litt rundt ang. 8 i Norge. Det er ikke RS utgaven som kommer i norge. RS utgaven er som du sier beregnet for rally. De er totalt ribbet for utstyr og tiltenkt ombygging som ikke er tilfellet med evo 8 som er "gsr" utgaven..

 

Clutchen til evo kan man lese side opp og siden ned om. Har fulgt med noen tråder på ett amerikansk forum hvor man har sjekket "problemene" Ifølge ett firma som heter advance clutch system? eller noe slikt? er clutchen til evo en av de beste levert orginalt uansett bil, den er byggd opp av organisk materiale av beste sort og yteligere forbrdringer vil kun være keramisk. Resultatet da er en bil som vil være umulig å bruke i bykjøring. Resultatet av det igjen vil være at drivverket vil få stor slitasje.

 

Hele problemet med clutchen til EVO bunner egentlig ut i en ting ifølge de som lager racingclutcher. Den har forferdelig godt veigrep som gjør at det er clutchen som får friksjon og varme som brenner opp den..

 

En annen ting det forskes på ang. dette er den orginale restriktoren på clutchen. Noen tror denne er med på å ødelegge clutchens levetid. Restriktoren er en slags returtrykk sperre slik at clutchen henger litt etter på returen for å minske sjangsene for å havarere girkasse..

 

Skal gi beskjed :D

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evo8 som leveres i Skandinavia og delvis Europa, er en stor skuffelse.. Trimmet ned, dårligere understell osv..

 

En stor skuffelse som sagt...

 

Men på en annen side... den er jo like trim vennlig da..

 

Motec hjerne, Hks 3037 Turbo, 2,2stroker kit osv..

 

Yummi... Jeg var i Las Vegas på Sema Autoshow..

Snakket med gutta på XS Engeenering!

 

De hadde en 8 som bremset 450hk på HJULA!!

på 1,6bar med 92octane bensin :D

 

Han ble bare blank i øynene når jeg fortalte at vi hadde opptil 98octane til gatebiler...

 

Skulle jeg kjøpe meg en 8, så vil dette være kittet for meg..

 

 

//MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

 

Hei!

 

Har sjekket litt rundt ang. 8 i Norge. Det er ikke RS utgaven som kommer i norge. RS utgaven er som du sier beregnet for rally. De er totalt ribbet for utstyr og tiltenkt ombygging som ikke er tilfellet med evo 8 som er "gsr" utgaven..

 

Clutchen til evo kan man lese side opp og siden ned om. Har fulgt med noen tråder på ett amerikansk forum hvor man har sjekket "problemene" Ifølge ett firma som heter advance clutch system? eller noe slikt? er clutchen til evo en av de beste levert orginalt uansett bil, den er byggd opp av organisk materiale av beste sort og yteligere forbrdringer vil kun være keramisk. Resultatet da er en bil som vil være umulig å bruke i bykjøring. Resultatet av det igjen vil være at drivverket vil få stor slitasje.

 

Hele problemet med clutchen til EVO bunner egentlig ut i en ting ifølge de som lager racingclutcher. Den har forferdelig godt veigrep som gjør at det er clutchen som får friksjon og varme som brenner opp den..

 

En annen ting det forskes på ang. dette er den orginale restriktoren på clutchen. Noen tror denne er med på å ødelegge clutchens levetid. Restriktoren er en slags returtrykk sperre slik at clutchen henger litt etter på returen for å minske sjangsene for å havarere girkasse..

 

Skal gi beskjed :D

 

Uansett...jeg er ikke imponert over clutchen, når så og si "alle" i England har byttet clutch lenge før 50 000km ;)

Og kassen tåler vel mer enn nok, de får jeg vet om som kjører evo grp n kjører jo med orginal kassen.

 

 

:)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig, clutch og bremse skiver er de 2 svakeste tingene på en Evo!

 

De bør byttes ut.. Det skal veldig lite til før disse 2 produktene gi etter! Jeg har selv erfart det !

 

 

 

//MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

Det er helt riktig, clutch og bremse skiver er de 2 svakeste tingene på en Evo!

 

De bør byttes ut.. Det skal veldig lite til før disse 2 produktene gi etter! Jeg har selv erfart det !

 

 

 

//MrLeone

 

Ja...320mm 4 pots brembo bremser er bare dritt.

MÅ bytte ut i 330mm 6 pots :)

Neida...hehe. Men jeg må si at jeg er imponert over bremsene dine :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

Ja...320mm 4 pots brembo bremser er bare dritt.

MÅ bytte ut i 330mm 6 pots :)

Neida...hehe. Men jeg må si at jeg er imponert over bremsene dine :)

 

Det er ikke kalipperne som er fra Brembo som er problemet!

Men heller skivene...

De slår seg fordi de ikke klarer varme utviklingen.

 

Men skal man gjøre noe, så kan man likse godt kjøpe seg noe ordentligt!

 

 

//MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår