Gå til innhold

Subwoofer problemer

Ranger emnet

shaq81

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Mosfet spiller. Med en kicker subwoofer som er i bagasjerommet. Skulle lesse på noe bagasje og klarte å dra ut en e høytaler kabelen.

Har skrudd den inn igjen, men klarer ikke å få liv i forsterkeren igjen. Prøvd å fikse på alle mulige instillinger på spilleren, men sliter fremdeles. Alle sikringer er i takt. Forsterker og kicker boxen lyser grønt som den alltid har gjort, men selve subwooferen reagerer ikke.

Skal villig inrømme at jeg ikke har altfor mye peiling på bilstereo, fikk dette her med nå jeg kjøpte bilen.

Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre?? Eller noen i Stavanger området som har tid til å ta rask kikk...

takknemlig for all hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er remoten skal vel egentlig ikke forsterekrn lyse grønn eller?

For den lyser jo bare grønt når den blir skrudd på av remoten.

Før remoten slår inn (og tenningen er av) skal det vel ikke lyse i det hele tatt.

Sjekk hele høytallerkabelen, om det er noe brudd eller skader på den. Kanskje den fikk seg et brudd eller en skadde når du kom borti den.

Så lenge forsterkeren lyser grønt skal alle kabler inn i forsterkeren fungere - så må jo nesten være den da.

EVT sjekk alle kabler som var i nærheten eller som ligger løst i basajen rundt høytallerkabelen.

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see.. Forbanna helt tilslutt, begynnte med deg jeg! Får jobbe meg bakover...

Er det så simpelt å få en kabel til å ryke, mener dere at en av disse kablene har kortslutta.

Som sagt så lyser begge forsterkerne grønt.så selve strømforsyninga kan det vel ikke være noe galt med?

Skru på tenninga/spilleren og sjekka at forsterkerene lyser - og så skru av tenningen/spilleren (skru av anlegget) og sjekk om forsterkerene fortsatt lyser.

Har de slukket nå så er hvertfall remote kabelen hel.

Det første jeg ville sjekket er alle kabler som ligger løst og du kan ha kommet borti.

Kablene skal ikke rykke så lett nei, men man kan være uheldig...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk.

skal teste det ut. Så kan glemme instillingene på spilleren, ingen ting som aut har blitt forandra der. Får konse på det som ligger i bagasjerommet.

Med tanke på at problemet kom etter at du var uheldig med en av kablene der, ligger nok mest sannsynelig problemet der og ja..

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur ut igjen for å sjekke litt.

har en mosfet pioner spiller som er kobla videre til en alpine forsterker som antagelig er kobla videre til sub dette via en kicker forsterker Der ut som det går kabler fra alpine forsterkeren til høytalere i bilen også. høytalerner fungerer fint.

begge lyser grønt når jeg slår på spilleren og begge slokner når jeg slør den av

Ser ikke noe synlig skade på kablene. Er ganske tykke kabler.. men som jeg har konkludert med så må det være noe med kablene som går fra alpine forsterkeren til kikcker forsterkeren, eller kablene fra kicker forsterkeren til selve boksen. får prøve å skifte ut en etter en da. Faens slit!! Prøver igjen imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur ut igjen for å sjekke litt.

har en mosfet pioner spiller som er kobla videre til en alpine forsterker som antagelig er kobla videre til sub dette via en kicker forsterker Der ut som det går kabler fra alpine forsterkeren til høytalere i bilen også. høytalerner fungerer fint.

begge lyser grønt når jeg slår på spilleren og begge slokner når jeg slør den av

Ser ikke noe synlig skade på kablene. Er ganske tykke kabler.. men som jeg har konkludert med så må det være noe med kablene som går fra alpine forsterkeren til kikcker forsterkeren, eller kablene fra kicker forsterkeren til selve boksen. får prøve å skifte ut en etter en da. Faens slit!! Prøver igjen imorgen.

En enkel feilsøkings løsning:

Ta ut kablene til de vanlige høytallerene i bilen, og koble dem på forsterkeren der bassen er koblet til og se om det fungerer da. (Husk å skru ned lyden slik at ikke noe går istykker).

Og prøv bassen på forsterkeren høytallerene vanligvis er koblet.

Da vil du fort finne hva det er som ikke fungerer i systemet ditt.

Ja det er slitt å feilsøke...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å testa litt nå. virker som alle kablene er i orden. Tok med meg selve boksen med meg hjem, og prøvde den på anlegget her. og det fungerte fint. Klør meg i huet og har lite peiling på hva jeg skal gjøre videre...

Bassen fungerer som den skal??

Prøved du å bytte om høytallere på bass forsterker og omvent??

Da vil du fort finne ut om begge forsterkere fungerer...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd det og.

bassen på høytaler ledn fungerer.

høtalerer på bass ledningene fungerer ikke

så det er noe galt med bass forsterkerern? Lyser fremdeles grønt. men virker jo som den er kobla ut på en eller anne måte...

Ingen som har noe erfaring med en mosfet pinoer spiller, kan ikke være sånn at den automastisk skifta noen instillinger når selve sub kassa ble kobla ut?

noen lure ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider