Softisj Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Jeg skal kjøpe motorstyring. jeg har lest litt rundt nett og jeg har kommet frem til Haltech E8 eller Emerald k3. Jeg har blitt sterkt anbefalt Emerald. Jeg lurer på om det er noen som har erfaring eller bare fornuftige meninger om hvilken jeg bør velge.. kom med litt for/mot - fordeler/bakdeler av de 2. Og gjerne kom med meninger om andre. pris skal være under 10000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipperno Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Vel..... Hvor skal du mappe bilen? Er det som bør styre ditt valg av motorstyring. Jeg valgte selv Link Lem G3 fordi jeg mapper bilen hos Motor Nord Sundsvall. Er flere gode å velge mellom. Her i Nord-Norge er det vel ingen som driver med mapping i benk, SHS i Tromsø har vel noe på gang... //Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Har flere kompiser som er fornøyd med Emerald, men så har de fått det mappet av Dave Walker også :D Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Softisj Skrevet November 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 hmm.. hva er grunn til at jeg burde velge ut i fra hvem som skal mappe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Haugen Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Ofte er det slik at de som mapper er dyktig på visse merker, ofte det merket de selger selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Softisj Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 ja ikke sant, det er jo greit:) men en som jobber med å mappe, må nu vel klare å lage et bra map uansett hvordan merke motorstringen er.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 ikke nødvendigvis. pluss, at det tar lengre tid og blir dyrere. Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipperno Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 hmm.. hva er grunn til at jeg burde velge ut i fra hvem som skal mappe? OK. Hvorfor vurderer du Emerald? Hvem har anbefalt det? Og til hvilken motor skal det monteres på? Som sagt ovenfor er det enklere/billigere å for dem som mapper når de er kjent med sprutet. F.eks Bjørnstad Bil er forholdsvis nærme deg, så velg et DTA sprut, dette har de montert og mappet masse ganger. De vet hva som funker, hvilke coiler å bruke, sette dwell osv.... Og ved problemer er de kjent med hva og hvordan og slikt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsh Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Hei! Gå for Vi-PEC (Ray Hall) V44 til 9200,- m/mva. http://www.halandtuning.no/V44_Model_ECU.asp http://www.vi-pec.com Dette er helt topp sprut med 4 ign og 4 inj utganger dvs fullt sekvensielt opp til 4 syl. Har og en masse inn/utganger som er fullt konfigurerbare både x- og y-akse. Er nesten bare fantasien som begrenser hva du kan sette opp. Feks forskjellig ladetrykk på forskjellige gear, launchcontrol, flatshift++++ Har og en Quicktune (autotune)som virkelig funker. Bruker Vi-PEC på både min Evo 2(530whp/628nm) og Audi 5 syl med en coil pr syl (V88). Er veldig fin og enkel software, og utrulig enkel å mappe. Alle som mapper datasprut mapper dette. Last ned software gratis her: http://www.vi-pec.com/page_files/software.htm Ben Stian Siter Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 (endret) Emerald K3 kan i høyeste grad anbefales. Er vel det sprutet på markedet som gir mest for pengene. Styrer alt som eventuelt blir nødvendig og koster 580 pund (+ norsk moms.) Leveres vanligvis mappet og klart av Dave Walker. Eneste ankepunkt er litt leveringstid, på grunn av stor ordre pågang og at de aldri sender ut noe uten et safe map. Ypperlig service og komunikasjon. Enkel programvare og oppkobling og slikt. Som en illustrasjon på hva man får for pengene, så kan det nevnes at Emerald K3 sprutet koster 11500 kr hos svensk forhandler. Endret Februar 12, 2009 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg