Gå til innhold

Gudbedre M5 Touring er rask!

Ranger emnet

Ghia4x4

Anbefalte innlegg

Originally posted by RaCk

litt off topic dette. Men enkelte BMW maskiner er ufattelig raske. På vei nordover med CRX for lenge siden så holdt vi flat pedal hele veien. Lå et sted nord for Førde når vi traff på en kolonne med biler. Etter å ha flettet meg frem til nest siste bilen og skal akkurat til å kjøre forbi. Så hører jeg noe voldsom rumling etterfulgt av hissig turtall bak meg.

Han kjører forbi og jeg legger meg etter. Tar han igjen oppmot 160km/h og legger meg bak. Så...forsvinner han bare. Kunne sverget på at jeg stod i ro omtrent.

Dette var en 8xx ett eller annet over 8. Fikk ikke sett så nøye på den. :)

Kansje ikke så rart at han føk forbi, siden ministe motor i 8 serien er en 4 liters v8, og 850 har en v12 på 380 hk.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er ikke helt sikker men jeg tror 850i har 300 hk, mens 850 csi har 380hk. Så hadde de også et M8 prosjekt, husker ikke hvor mange hester som var i den, men det var sikkert nok til og flytte 2 tonn ganske bra.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cool

er ikke helt sikker men jeg tror 850i har 300 hk, mens 850 csi har 380hk. Så hadde de også et M8 prosjekt, husker ikke hvor mange hester som var i den, men det var sikkert nok til og flytte 2 tonn ganske bra.

Det var 850csi som var påtenkt M8 navnet, men det ble med tanken :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et bilde av en M8. noen som kan laste det opp for meg? Det er en del forskjeller fra CSi til denne, bla så har denne store luftintak forran bakhjulene, og M styling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et bilde av en M8. noen som kan laste det opp for meg? Det er en del forskjeller fra CSi til denne, bla så har denne store luftintak forran bakhjulene, og M styling.

send det til meg på en eller annen måte du...

Edit: denne? M8_old.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ganske mange ulike motoralternativer i 8 serien, 840i på 4 liter og 286 hk og den noe nyere 840i med 4.4 liter og vanos med 286 hk. Så 850i på 5 liter og 300 hk og den nyere 850i med 5.4 liter, vanos og 326 hk. 850Csi hadde 5.6 liter på 381 hk. Til og med en 830i ble produsert, men gikk ut av produksjon etter 10-20 biler ble lagd.

Hvis ikke jeg husker helt feil så er dette de nøyaktige opplysningene på 8 serien.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider