ELLINGSEN Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Var vel på tide å bli litt aktiv her inne igjen..:) Her er hvertfall min M3 compact! NFO: Bilen er godkjent ombygd. Motor: S50B30 286hk, orginal med Green filter. Lakk: Audi Ybishvit Diff/Gir: 5t. M3 kasse,Z3 M bakstilling med 40% sperre og 3.65 utveksling Understell: H&R Justerbart forran/bak. Godkjent i vognkort. Bur: Wiechers. Godkjent i vognkort. Stoler: Sparco Evo, 4-punkts sparco belter. Alt godkjent i vognkort. Bremser: Orginale. Oppgradert til Brembo borra/slissa med Pagid Blue klosser Eksos: Foreløpig orginal Plastikk: M3 front, M3 Speil,GT Splitters, M3 sideskjørt(Ikke montert) Felger: 18" Hartge-look. 9.5x18" 245/35 bak. 8.5x18" 225/40 forran. 17" E46 M Alu felger til banebruk Øvrig: Powerflex foringer, Profftonende ruter rundt hele, ACS Tårnstag Diverse ACS og M-tech innvendig. Ingen bakseter Ellers er det masse planer som: Big brake kit forran, Skikkelig eksos hele veien, Sparco ratt, R dekk, 17" M3 GT felgene, Vurderer Clubsport H&R justerbart (Ikke Tüv godkjent og kun beregnet for banekjøring) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Det såg da ut som et greit leketøy :) Desverre så er det veldig lite aktivitet på M3 deler her på forumet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Oktober 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 Nei så dæven! Så jo denne på Frognerseteren, men visste ikke at det satt 3.0L i'n :D Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny86 Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Grattis med kul bil litt på etterskudd. Kult med compact med motor. :D Kan jeg spørre om vekta på denne kontra coupe? Siter - 93 BMW E36 M3 aka Jondepon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Grattis med kul bil litt på etterskudd. Kult med compact med motor. :D Kan jeg spørre om vekta på denne kontra coupe? Jeg har ikke fått veid den, men jeg tror denne veier en 150-200kg mindre enn m3 coupen jeg hadde. Den føles hvertfall veldig mye lettere ut. Største forskjellen er utvekslingen. Anbefaler det! Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny86 Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Anbefaler meg og sette på Z3 M diff? sånn og forstå? 150-200kg er jo veldig merkbart, så vil tro den burde være raskere enn en coupe. Har blitt litt bitt av banebasillen, så har begynt å få helt andre prioriteringer på min. Hehe. Tror Vaderstolene mine ryker i løpet av sommeren ihvertfall (totalt ubrukelige til alt annet enn comfort). Hva syns du om di du har? Siter - 93 BMW E36 M3 aka Jondepon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Anbefaler meg og sette på Z3 M diff? sånn og forstå? 150-200kg er jo veldig merkbart, så vil tro den burde være raskere enn en coupe. Har blitt litt bitt av banebasillen, så har begynt å få helt andre prioriteringer på min. Hehe. Tror Vaderstolene mine ryker i løpet av sommeren ihvertfall (totalt ubrukelige til alt annet enn comfort). Hva syns du om di du har? Diffen er ganske så lik, men tenker på utvekslingen. Jeg har 3.65, orginalt 3.15. Gjør den mye mer "tettsteget" og raskere i axx. Toppfart blir jo klart begrenset, min gjør 230.. Diffen/innmaten er lagd av Mobimech i Gøteborg..Han selger ferdige kit med samme utveksling, samtidig får du 40% sperre.. http://www.mobimech.com/ Fornøyd med Sparco stolene..Du vil jo spare mye vekt ved å bytte ut vader stolene til bøttestoler + du vil sitte bedre på banen :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Se der var du og med egen tråd ja! På tide ;) Dette er jo skikkelig banebil, M3 Compact ser vi jo mer og mer av..ekstra gøy når alt er godkjent på BT i tillegg. Men du må få på sideskjørta nå Bjørn, samt få tak i bakfangeren! Og du Jon, vi er i november nå, hvilken sommer mente du? =) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 begynt å skru på bilen nå..:) Sideskjørta kommer på i løpet av vintern :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Eisenmann? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 vil helst ha komplett bakpotte, men da må jeg få noe sveiset..ellers blir det eisenmann stusser :) Supersprint mellomrør og kætte-erstatter skal på i helga tenkte jeg..:) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny86 Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Hvordan blir Eisenmannlyden på denne motoren egentlig? Siter - 93 BMW E36 M3 aka Jondepon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Hvordan blir Eisenmannlyden på denne motoren egentlig? http://www.youtube.com/watch?v=1yMkp9nwyQI&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=kZolz8F-pko (snill mot bilen) http://www.youtube.com/watch?v=Ox0ovs8xP4M&feature=related (perfekt) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birgerg Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Anbefaler meg og sette på Z3 M diff? sånn og forstå? passer Z3 diff på denne, ettersom det er E30 understell på compact ? Tøff bil forresten :worshipbm: Siter Bmw " The Ultimate Driving Machine" E30Cosworth.no Prosjekt: BMW E30 Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Anbefaler meg og sette på Z3 M diff? sånn og forstå? passer Z3 diff på denne, ettersom det er E30 understell på compact ? Tøff bil forresten :worshipbm: Hele bakstillingen min kommer fra en Z3 M coupe inkl. diffen. Den er så bygd om med andre kraftigere lammeller, med 3.64 utveksling og 40% sperre. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg