Gå til innhold

Min Volvo 740 GL

Ranger emnet

3rlend

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

NÅ er jeg i et dilemma :O

vet om en komplett t5 motor, RIMELIG, 200k km 98 mod.

om jeg skal kjøpe denne, og koste på m90 og alt jeg trenger for å få dette til funke.

som blir rundt 20-25 lapper.

eller om jeg skal gå for det valige FK/FT..

Er det SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sinnsykt mye styr for å montere t5...?

93' Mr2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

skal kjøpe meg delebil til helgen :)

blir en hvit 740 med b230a motor.

blir å flytte over motoren siden jeg har knekt sporkilen på reimhjulet ved veiva på K motoren.

og jeg gidder ikke alt vacumstyret som er hull i i alle himmels retninger.

og'e, dempere, felger med dekk osv.

HYL ut om noen trenger deler :)

93' Mr2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

først må du søke biltilsynet siden volvo har trekt tilbake papirene. så må du skaffe en pusslete nok motor til at det blir godkjent. lage deg motorfester, girkassefester og gjøre det som må til får å få det godkjent. har jeg vært deg så har jeg heller gjort det vanlige med en FT/FK. den hopper omtrent oppi selv og forlanger bare at du legger opp ledningene rett og har bensin på tanken for å fyre og bli godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer på t5 jeg og ja :p men mellom FK/FT og V8 så er nå valget lett spør du meg. får da ut krefter enklere fra volvo firern og. er jo trossalt en mer moderne motor. har jo ett stabilt bra innsprut system og pustehjelp. veldig godt utprøvd motor med underspyling og godsaker og. chevy 305, som de fleste velger for å godkjenne V8 i volvo er jo bare det siste skrotet som lå igjen i hjørnet på lager huset til GM når de måtte lage en billig motor til malibu og blazer for de som var for grådig til å gå opp ett hakk til suburban og caprice. den er jo rett å slett dritt som snurrer og lager V8 lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider