Gå til innhold

Golf 4 GTI vs. A3 1,8T?

Ranger emnet

algaman

Anbefalte innlegg

hallo folkens..

jeg liker veldi godt både A3 og Golfen..men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken av de jeg vil gå for? er en stund til bilkkjøpet ennå men då har jeg god tid til å vurdere for og imot..

sitter det ikke ganske nøyaktig noenlunde samme motoren i GTI`en og 1,8t te A3? noen av de som er bedre enn den andre?`

eventuelt hvilken av de har størst potensialet for chipping og trimming?

noe spesielt bør se etter på Golfen el A3`en?:rolleyes:

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he :) har vært akkurat i den situasjonen som du er i nå... men endte opp med Bora.. Jeg vil ikke si at den ene er bedre en den andre, men at det blir mer smaksak. De er bygget på sammme platform, og har samme motor. Begge kan fåes med 150 og 180 hk. Jeg personlig foretrekker Golfen. Jeg syntes at den har et mye penere interiør, og den virker mer moderne. Kommer litt an på hvilken årsmodell du tenker på også. Facelift A3'en som kom i 2001 er mye freschere en den forige. Nye lykter og mye penere interiør gir den et løft. Hvis du er ute etter 4x4 så finnes det bare i A3.

Tuningpotensialet er identisk.

Hva man skal se etter kan jeg egentlig ikke svare på. Min Bora er en 2001 modell, og den har jeg kjørt 13 000 problemfre km med. (var gått 33 000 når jeg kjøpte den.) Tror kvaliteten er bra på disse bilene. Ofte entusasteid og godt vedlikeholdt. De eksemplarene jeg vurderte var ihvertfall veldig pene.

A3'en er som oftest mye billigere å forsikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

Hvis du er ute etter 4x4 så finnes det bare i A3.

Tuningpotensialet er identisk.

A3'en er som oftest mye billigere å forsikre.

Du får jo Octavia med 1,8T og 4x4, sleeper som bygger på samme understell, en del billigere også. 340-50 hk i en sånn en hadde jo vært OK og litt til ved rødlys racing

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har faktisk vurdert Bora`en og...så en jela fet en på autodb me V5 motor..men forsto d på han som sku selge at det fantes bare 8 i Norge utav den...litt synd for en slik kunne eg tenkt meg..

noen som vet kor mange d fins av den utgaven me V5 motoren.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=337690

kalla motor har u din boramannen?

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by algaman

eg har faktisk vurdert Bora`en og...så en jela fet en på autodb me V5 motor..men forsto d på han som sku selge at det fantes bare 8 i Norge utav den...litt synd for en slik kunne eg tenkt meg..

noen som vet kor mange d fins av den utgaven me V5 motoren.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=337690

kalla motor har u din boramannen?

Hei algaman. Jeg har 1.8 T 150 hk, altså samme som i Golf Gti. Er ikke mange av de i Norge etter det jeg har forstått. Har kun sett min og en annen til salgs de siste årene. Finnes sikkert flere, men ikke som jeg vet om. V5'en har jeg ikke vært borti, jeg skulle ha 1.8 T uansett fordi den er lettere å få litt mer krutt ut av. Tenkt å chippe og få på effektanlegg. Får jeg ut litt over 200 hk så er jeg fornøyd. Tror den går bedre en V5'en da. ellers så finnes den med V6 og 4-motion. 204 hk orginalt! Dyrt! Tviler på at det finnes noen her i landet av den modellen. Tror det skal være en og annen V6 Golf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

ellers så finnes den med V6 og 4-motion. 204 hk orginalt! Dyrt! Tviler på at det finnes noen her i landet av den modellen. Tror det skal være en og annen V6 Golf.

den Nederlanske ambasaden har/hadde Bora V6 4M

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider