Gå til innhold

16v topp på fk med lh2.4, chip?

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

det vil nok sote ned ja...men ja, slipper bank i allefall!! :)

ellers må du flæsk te med et datasprut da? =)

Fuelkurven er ikke veldig ulike tenningskurvene egentlig. En 16v er mye mer effektiv på toppen, og krever mye mer bensin, så du kan få banking ja, fordi den går for magert. Generelt vil den gå for fett på lavt turtall og for magert på høyt, da en 8v er effektivere på lavt turtall enn en 16v.

Snakker generelt da det er mye annet som spiller inn, feks kammer, turbo osv...

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massemåleren har faktisk innvirkning på tenninga på lh2.4 motorer. Man vil få mer fortenning, men hvor mye er jeg usikker på.

Det er også mulig å "jukse" med den statiske tenninga, ved å jorde pin 18, 19, 21, 25 fra ezk boksen, uten at jeg husker hvilke komboer som gir hva. Såvidt jeg husker kan man vel gå fra -6 til +12 grader i steg på 3grader. Dette leste jeg på turbobricks, så det er sikkert mulig å finne igjen tråden(e)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har d ordnedt seg me chiper:)

fikk svar på mail fra hi-tuning i dag.

Hej! ja det stämmer.. vi har custom chip som är avsedda för denna konfiguration skickar med rekomenderat recept för ca 350-360Hk setup: gröna R-spridare 465cc körda i 3.0Bar bränsle tryck Motor underdel org B230FT med bearbetade kolv toppar komp 8,5Kg 3" LMM från 16v sugmotor Turbo T3-T4 (to4E eller to4B) 16v Glt topp med fasta kamdrev (Bult on) 3" Avgas ink Race Kat B204GT Grenrör chipen kostar 3500:- för både bränsle och tändnings chip Mvh Hi-Tuning /Peter 070-5867593 http://www.Hi-Tuning.com

skal bli morro å prøve 16v å lh2.4:)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider