Gå til innhold

Bluebird Skyline info


Gjest GtiCars

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mm, som jeg har postet en hel masse rundt om i bluebird forumet; har en '86 bluebird SR turbo, 3 dørs hatchback.. var visstnok PR kisen i nissan-norge som hadde den modellen kom til skandinavia...

 

turboknut? har du noe å legge til? :)

 

synes jeg husker at chassinr slutter på 00050

Reg nr. BN 23851

 

bluebird18sr.jpg

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha!!

Da slo jeg deg med 41 biler:op

Hadde en Bluebird SR 1,8 Turbo med chassisnummer 00009. Den eide Nissan Norge først

Fin bil med alt elektrisk, A/C tilogmed. Bilen hadde rullet 230.000 km og var i fin form bortsett fra rust i kanaler og hjulhus. Den var så fremtredende at jeg bestemte meg for å la den gå.

Pratet med den nye eieren nå nettopp og han var godt fornøyd med bilen. All rust hadde han allerede sveiset så den bilen har mange år igjen. Tenker fyren gjør minst 20.000 på den hvis han skulle selge den:mad:

 

Bilen som sådan var nok utsstyrt med noe slitte dempere for det hendte den gynget ufint hvis jeg traff en veidump som satt bilen i egensvingninger. En gang var det såvidt at det ikke bar av veien i 160km/h da bilen plutselig ga seg til å kjøre slalom midt på motorvei.

 

(Åssen i huleste får jeg lagt ved et bilder her)????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe, bruk vbcode (se hvordan nede til venstre når du skriver reply).

 

Bilen jeg har sliter med rust på venstre støtdempertårn og under kanalene.. tenker å fikse disse med bosch og kemppi, så blir det nok bra ;)

 

skal ikke se bort ifra at jeg kanskje får igjen noe mer enn det jeg gav for den så snart alt er fikset og stylet.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bilen din sprek, eller så sprek som en Bluebird kan bli? Det morsomste med min bil var å ta løs fra bomstajsonene for fullt øs. Det var hjulspinn i to gir før festet kom og den gjore 0-100 på sine 9 sek. Det var ikke dårlig for en bil fra 1986.

Dessuten var den sterk i motbakkene. Bare å holde 5.te gir inne å øke på. Problemet var at over 130-140 eller så var den ikke så overdådig sterk som lengere nede i turtallsregsisteret og falt litt av.

Var ellers kjempefornøyd med bilen med unntak av defrosteren. Den var ikke verd fem flate øre og jeg måtte holde vifta på full fart for å ha noe effekt på frontrua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trondhla

Er bilen din sprek, eller så sprek som en Bluebird kan bli? Det morsomste med min bil var å ta løs fra bomstajsonene for fullt øs. Det var hjulspinn i to gir før festet kom og den gjore 0-100 på sine 9 sek. Det var ikke dårlig for en bil fra 1986.

Dessuten var den sterk i motbakkene. Bare å holde 5.te gir inne å øke på. Problemet var at over 130-140 eller så var den ikke så overdådig sterk som lengere nede i turtallsregsisteret og falt litt av.

Var ellers kjempefornøyd med bilen med unntak av defrosteren. Den var ikke verd fem flate øre og jeg måtte holde vifta på full fart for å ha noe effekt på frontrua.

 

Vet ikke hvor høyt du klarer å få en CA18ET motor jeg men... forrige eier sa den lå på 180hk, men har fremdeles mer å fikse på for å gjøre den hardere...

Drar den hardt i 2. ihvertfall, ikke hele tiden grepet er konstant der nei :)

 

Synes Bluebird er en meget artig bil å kjøre... likte jo å kjøre rundt med min 2.0lx, men den sugde mye bensin og gampene var utslitt, så jeg tenkte på å drite i hele greia, helt til jeg så turbobilen her ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, i -20 greide jeg å defroste bakruta lenge før frontruta. Det var bare å åpne dysene på dashbordet så blåste det kuling inn i kupeen, men frontruta, ikke mulig. Kun et lite sløvt drag og det var alt. Knepet var å varme opp hele kupen å håpe på at du greide å se fremover. Men jeg skal si at det var varmt det som kom ut.

Forresten den bilen din, jeg kjøpte du den av en kar på Birger N. Haug i Oslo. Jeg prøvekjørte en gang en rød turbo med noe liknende registeringsnummer. Den gikk bedre enn den jeg hadde, men han skulle ha 70 store for den. Det var en -87 modell. Har du mulighet for det så fiks rust og elendighet så har du billig moro for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trondhla

Faen, i -20 greide jeg å defroste bakruta lenge før frontruta. Det var bare å åpne dysene på dashbordet så blåste det kuling inn i kupeen, men frontruta, ikke mulig. Kun et lite sløvt drag og det var alt. Knepet var å varme opp hele kupen å håpe på at du greide å se fremover. Men jeg skal si at det var varmt det som kom ut.

Forresten den bilen din, jeg kjøpte du den av en kar på Birger N. Haug i Oslo. Jeg prøvekjørte en gang en rød turbo med noe liknende registeringsnummer. Den gikk bedre enn den jeg hadde, men han skulle ha 70 store for den. Det var en -87 modell. Har du mulighet for det så fiks rust og elendighet så har du billig moro for pengene.

 

Hehehe! *mimre* er ganske hard på 4 defrosteren ja, går ikke an å holde en høy samtale engang. Ganske bra hvis du og kjerringa begynner å krangle, så er det bare å unnskylde seg med at det iser på ruta.

 

Rusten er ikke så ille som jeg trodde... må bare få fjerna en skrue som er rustafast som holder dekselet i skjermen over bensintankrøret eller wtf det kalles, så er alt rundt tårnet strippa. Driter i å bytte ut hele tårnet, siden bare toppen er gått av 360 grader rundt og det bare er snakk om 1-2 cm som er rustet.

Skjærer av dette, og bøyer til en plate som jeg punktsveiser rundt oppå og overlapper nedover sidene på det eksisterende tårnet. Så forsterker jeg vel litt evt fester den gamle toppen tilbake, og voilà.

 

Kanalene var ikke så veldig rustete heller. Skal holde lenge med å slipe bort det som er skadd og legge på noen lange plater der. I værste tilfelle, så har veng.no komplette kanaler til 430,- stykket :)

 

Eneste feil etter det er slavesylinderen på clutchen, men har en likedan bluebird jeg skal stjele mesteparten fra siden clutchen på den er ny fra år 2000 eller noe.

 

Har også fjerna noen stygge pyntelister som har sittet på for sin siste gang. Bilen skal bli ganske clean, i og med at jeg prøver å få en helfarge på bilen, og det som kan fjernes fjernes for å få denne stilen.

Skal ta mange bilder snart, må bare fikse litt mer belysning siden kameraet ikke har blits ;)

 

Sorry for den lange posten, men dere som er bluebird entusiaster har vel ikke noe imot det :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår