Gå til innhold

Focal, første anlegg i første bil.

Ranger emnet

Rummelhoff

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 3 års garanti på høytalerene mine, og 3 år på forsterkeren, så hvis det skjer noe galt i løpet av de neste 3åra, så er jo ikke det noe problem.

Tvboden har aldri vært vanskelige å ha med å gjøre når ting ryker heller. Hadde noen led parklys pærer jeg kjøpte der som ikke fungerte som de skulle, da fikk jeg 2 nye pakker gratis av dem, fungerer den dag idag(kjøpte de for 3år siden).

Glemte kvitteringen gjorde jeg og, men det gjorde ikke noe.

Og hvis du har noen problemer med installasjon/kobling av anlegget så ordner de det for deg gratis, så servicen er vel det beste jeg har vært bort i hvertfall. BugBoys er like service innstilte de og, så hva du velger blir vel det samme omtrent.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i sverige og fikk to tilbud på høytalere.. ble litt dyrere enn først forventet pga bedre stereo!

tv-boden fikk jeg denne pakkeløsningen, samlet pris 14,150kr uten kabler.

fronsett:

http://bassbrothers.no/display.aspx?menuid=11510&prodid=1522

bass:

http://bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10110&prodid=203

spiller:

http://bassbrothers.no/display.aspx?menuid=12505&prodid=1421

forsterkere:

audioson 2,4 og 1,1 fikk jeg vite var bra til focal..

på BRL fikk jeg dette tilbudet, samlett pris rundt 10.000:

spiller:

Pioneer DEH-P6000UB

frontsett:

infinity kappa 609cs (finner ikke de, men tror det kan være 659cs) 6,5 tommer.

bass:

JBL P1222 eller

Rockford Fosgate 12 tum Punch 3 (lener meg mot jbl)

forsterkere:

Rockford Fosgate Punch 2x125W

og

Rockford Fosgate Punch 2x50W

PS, vansklig og linke til brl:P brl.se er i værtfall linken til brl.

fra brl syns jeg att jeg fikk et mye bedre tilbud. men virker som jeg fikk tilbud på utgående varer, som jeg egentlig ikke bryr meg så mye om..

men frontsett forsterker på 2x50 w, vill den klare og dra fronsettet?

noen som har prøvd jbl bassen?

syns den virka litt stor og svulstig for mitt bruk.

hva ville dere ha gått for?

selv om jeg er fan av focal, syns jeg att infinity høytalerene hørtes veldig bra ut. veldig overaska.

litt skeptisk til audioson da jeg ikke har hørt om dem før, eller er det bare jeg som ikke har følt med.. er det bra forsterkere?

takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte på coaxial høytalerene til focal, 6,5 tommer. og satt over til 165KR og haka lå på gulvet. Att det kan være SÅ stor forskjell hadde jeg aldri trodd. Jeg kunne aldri i verden kjøpt coaxial høytalerene om jeg hadde vurdert det, da de spillte dritt i for hold, og det sier mye da focal har bare kvalitets produkter.

Kan jo ikke kjøpe dårligere nå, som f.eks. polyglass serien, kommer aldri til og bli fornøyd til jeg får focal 165KR :D:D:D

syns de var penere i virkeligheten også, første intrykket på internet var att dem var litt cheasy, men i virkligheten fikk jeg et helt annet intrykk!

får bare vente til jeg får lønning, tiden går alt får sakte nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg skal lage en polyester kasse til focalen. men er det ikke vanskelig og få rett volum med det?

skal ha tett kasse.

skal lage en mdf plate som føller stolryggen og en som føller gulvet. som en liggende V form, og sette opp en 12" ring i mitten og kle med strechlaken eller fleece eller hva som passer best..

det er jo viktig og ha rett volum, noen som har tips til åssen jeg får det?

noen som vet hvor stor tett kasse jeg skal ha på 13" polyglass focal element?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil denne:

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_163&products_id=2590

dra denne:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15522335&sid=xz8rfePm-5S488935&WT.svl=Link

bassen ligger på 500w rms/1000W peak

forsterkeren ligger på 1x420 4 ohm, 800 2 ohm..

går vell bare da og koble suben i 2 eller 1 ohm? da burde det være nok krefter.

er audison stabil i 1 ohm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audison Lrx serien er ok og den forsterkeren vil klare og dra den,MEN..Når du først skal ha Focal K serie,noe som er det feteste man kan få i den prisklassen,hvorfor ikke gi dem hva de vil ha? Audison VRX? lytt til frontsettet på begge forsterkerene og gå inn med et objektivt syn.Jeg var en av de første i norge som kjøpte de nye (blå) Vrx forsterkerene og hadde da Focal K2P som de da het i bilen min.De spilte så knall at jeg nesten ikke trengte bass bak.

Audison VRX 4.200 og VRX 1.500 het de forsterkerene jeg hadde.VRX 1.500 skulle drive 3 stk PPI PRO 12 bassere og 4.200'n drev K2P front.

Håper du går for Focal/Audison løsning.Sammen med Alpine spiller kan du ikke trå feil.

Edit: Ja, Audison er 1 ohm stabil i mono.

lykke til.

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider