Gå til innhold

Mystiske ledinger, hjelp

Ranger emnet

Kodal

Anbefalte innlegg

ja sliter nå med å få start på motoren ( b230a ) 85'740.

den starta med manuel choke i 30sek, så stoppa den momentant. har sjekka litt rundt i motoren, fant noen mystiske ledninger som ikke står i no sted.

har også sjekka fordelerlokket, ingen kondens der.

PA301092.JPG

PA301088.JPG

bilder http://dump.no/files/c2fdb3487925/PA301088.JPG

http://dump.no/files/c2fdb3487925/PA301092.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å se hva de ledningene går til. Men, det du kan gjøre er å koble strøm rett fra pluss på coilen til den magnetventilen på innsuget (tomgangsventilen) og den andre magnetventilen på forgasseren (varmstartsventilen). Andre ledningen fra varmstartsventilen skal gå til jord.

Resten av ledningene der kan du egentlig kvitte deg med. Og ingen av disse har noen som helst effekt på kaldstart.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay takk takk, får prøve det da ;)

fikk en kamerat til å taue meg igang ista, men fikk ikke start på den da heller, men når vi rullan tilbake og gav opp, tenkte jeg at jeg skulle prøve å vri om en siste gang, og da starta den gitt, men når jeg gassa så stoppan...:/ og starta ikke igjen etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomt for bensin? Seriøst, kan hende måleren din viser feil, og det at du fikk litt vinkel på bilen var nok til at den fikk nok bensin til å starte...

nei fylte på en 4 liters kanne, og er ganske sikker på at jeg har rundt 20 liter på tanken

målern funker ikke som den skal, så derfor har jeg altid en kanne i kofferten:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider