Gå til innhold

Trimming av Golf 1.6 1999-modell

Ranger emnet


georgpersen

Anbefalte innlegg

å du kan jo altdis chippe bilen... får ca 14hk med chipen.. samt effektanlegg og filter så begynner det å bli noe mere guffe i børsa serru:) vet mange som har større motorer enn oss som kommer til å si at det er unødvendig å chippe en 1.6, men så var vel ikke trådstarters intensjoner å vite hva alle synes om at han skal trimme en 1.6. han vil fram til metoder å gjøre det billigst mulig, så spar dere vær så snill.. om dere ikke har noe annet å gjøre enn å disse en stakkar med en 1.6 liter så tror jeg dere må finne dere en hob by av noe slag.. Mvh Stolt eier av en 1.6 liter

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.trimchip.com/test/asp/Tekniske_data.asp?modell=VW+Golf+IV+1.6

 

9hk 15NM 6100kr.. for chip..

 

men folkens. jeg har sportlutftfilter, og effektanlegg. da kan jeg vel få litt mer effekt? men er ikke det jeg er opptatt av egentlig. Motoren vil vel få litt økt effekt av en chip, samt gå "riktigere". Siden tuningen vil gi optimalisert blandingsforhold. eller hur?

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM tar skade av for mye olje. den strengen er ganske ømtålelig for slikt. uansett hvor mye du vrir og vender på dette med åpent filter på en 1.6 så HAR dette en bedrende effekt. vi snekker ikke om voldsomme effekter men det blir bedre uasnsett med mye luft. dtte forutsetter at det kommer kald luft inn på filteret og at den er skjerma mot varme.. så JO, det er vits i å montere sportsfilter.. men ikke det billigste da. kn, greenfilter, pipercross er filter som kan anbefales.. er faktisk utrolig stor forskjell på filter og hvilken effekt de gir.

 

Tja, hva skal man si... Et innoljet sportsluftfilter har riktignok noen svakheter, men skadet LMM er ikke en av disse. LMM av trådtypen har en automatisk rensefunksjon for fjerning av eventuelt smuss på tråden. LMMen er dessuten konstruert for å takle olje, siden veivhusventilasjonen i seg selv avgir mer olje enn et innoljet filter, uten at det har gitt LMM-problemer for folk flest.

 

K&N har faktisk undersøkt slike påstander ganske grundig og kan ikke se at det finnes noen sammenheng mellom skader på LMM og bruk av innoljede luftfiltere:

 

http://www.knfilters.com/MAF/massair.htm

 

Not one of these suspected MAF sensors sent in for laboratory evaluation was shown to have failed due to contamination from K&N filter oil.

 

Hva luftfiltertrimming av en 1600 angår har dette i de aller fleste tilfeller kun akademisk interesse og virkning. Etter mitt syn blir trykkfallet over et ordinært papirfilter i en godt dimensjonert filterboks ikke stort nok til at det får noen negativ konsekvens for effekten. En motor trenger ikke mer enn tilstrekkelig med luft.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6L har vel samme boksen som 1,8T, og på 1,8T er det Biltema sitt orginale pappfilter som gir mest effekt på orginal bil, tett fulgt av orginalt VW. Dette ga mer effekt en samtlige inductionkit testet. Var en i GTI klubben i Sverige som testet for noen år siden

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å du kan jo altdis chippe bilen... får ca 14hk med chipen.. samt effektanlegg og filter så begynner det å bli noe mere guffe i børsa serru:) vet mange som har større motorer enn oss som kommer til å si at det er unødvendig å chippe en 1.6, men så var vel ikke trådstarters intensjoner å vite hva alle synes om at han skal trimme en 1.6. han vil fram til metoder å gjøre det billigst mulig, så spar dere vær så snill.. om dere ikke har noe annet å gjøre enn å disse en stakkar med en 1.6 liter så tror jeg dere må finne dere en hob by av noe slag.. Mvh Stolt eier av en 1.6 liter

Takk, jeg spurte ikke om folks meninger om det, jeg spurte om hva som var mulig, hvor mye det koster og hvor mye effekt.

 

Er selv stolt eier av 1.6 liter nå;)

Audi A3 1.8t 97'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår