Gå til innhold

Noen som har kjørt av veien? (snø)

Ranger emnet

Zimmern86

Anbefalte innlegg

JEG HAR!!!

P.g.a at de driver og bygger rundt over alt i sentrumsområdet her har de en sperret av en vei, den gikk inn en plass og rundt en parkeringsplass men nå er jo selvfølgelig utkjøringen sperret av og alle bilene kommer ut der hvor vi kjører inn, har jo i grunnen vært den en god stund nå men man er jo noen sløve vanedyr som surrer i trafikken....

Det hele startet med at dama mi som er gravid i 8.mnd på død å liv skulle til sentrum å hente noen greier, jeg opp av senga å ut døra, trøtt og trasig. Kjørte ned til sentrum, kom til krysset og skulle til venstre, så dit, det kom jo ingen bil så jeg svingte over litt tidlig, dama sa bare; Du?!?! PANG!! Der stod det plutselig en toyota carina noen og nitti modell akkurat der jeg hadde lyst å kjøre. Heldig vis var han som kjørte rolig og avbalansert så han pissa ikke i buksa.

Bilder:

DSC00236.jpg

DSC00230.jpg

Jeg har jo selvfølgelig skylda men begge bilene fikk seg en solid trøkk. Jeg hadde kanskje 20km/t og han stod nesten i ro.

Men jeg snakket med verkstedet i dag og han mente oppretting kom på mellom 30 og 40k.... Heldigvis at det var jeg som kjørte og ikke hun, da hadde det blitt 10k mere i egenandel masse styr. Så nå skal min kjære Volvo V40 til opretting.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp...dro av veien i en sving i en dal... traff ett betongrør og ranga bakstillinga på min Mercedes E300tdt Avantgarde.

kjipt.. 2 dager siden... håper det ikke blir svindyrt og repparere

har ikke etterpå bilde..men slik så den ut for 14 dager siden :)

Nå står bare ene bakhjulet på hall 6.

Bilcross041008902.jpg

Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil)

Bmw 325i 87, Rallycross National

Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt

Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Ja, flaut nok!

Var bare og cruisa en tur langt faan i voll oppi skauen (midt på natta selvsagt) på onsdagen da snøen kom.

Kom rundt en sving og det så ut som veien gikk rett fram.. Kom noen meter til "ahaa.. veien går jo til venstre!" når jeg kom enda noen meter til så gikk det opp for meg at til venstre var det 90graders innkjøring til en bonde, mens veien gikk til høyre...

Da lå jeg allerede godt på venstre-sida og bremsa så vidt at jeg merka at det glei rett fram. Slapp bremsen, clucha og svingte.. det gikk fortsatt rett fram! Jaja.. Rett i skauen :P

La reimhjulet på en stubbe så motoren ville faan ikke gå rundt :hammer

også av alle ting så ødela jeg tannstaget som jeg bytta 2 dager før pga gåen simring :wank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var i... 2006. Men det er den eneste utforkjøringa jeg har gjort. Det er forøvrig også det flaueste og dummeste jeg noensinne har gjort bak rattet, men here goes:

Jeg hadde vært og henta en kompis og vi var på vei til sentrum. Alt var som vanlig, og vi satt og røyka mens vi hørte på musikk. Takluka sto i "råne posisjon", liten flipp, like liten åpning.

Uansett, jeg fant ut at istedet for og kaste røyken ut vinduet som vanlig, så skulle jeg på mirkuløst vis kaste den ut igjennom den lille flippen.

Jeg prøver, og selvfølgelig feiler jeg fatalt. Jeg treffer taket istedet og glør detter ned på midtkonsollen og meg. Jeg får litt panikk og prøver og slukke dette, og mens jeg gjør dette så går bilen utfor brøytekanten. Jeg rykker i rattet og prøver besatt og få bilen på rett kjør, men det går jo seff rett til helvette.

Vi lander ganske trygt i grøfta, med snø opp til vinduet på førersiden. Ingen skade på bilen, utrolig nok. Dette skjedde i 70 kmt. Men så kommer det som gjør denne historien så jævla latterlig.

Mens jeg og kompisen min klatrer opp av grøfta og opp på veien, så stopper det en blå transit. Ut kommer det menn i grønt, type militær, og en i sivil.

"Hei, har noen av dere drukket i dag?"

"Nei."

"Fint, jeg heter Petter. Jeg er politimann."

Lang historie kort: Det kommer EN ambulanse, som tilfeldigvis var i området. TO politibiler og 4 politifolk. Og X antall folk som stopper og tar bilder osv osv.

Innkalt til avhør neste dag, og får 5000 i bot for brudd på veitrafikkloven paragraf 3.

Et par uker senere i den lokale nettavisen, så sto det følgende under "Ukas bøter": 19 åring dømt for uansvarlig røyking.

Det er så forbanna latterlig at jeg kan ikke gjøre annet enn og le :P

Her er et par stemmningsbilder...

Bilen i grøfta:

Jih005.jpg

Enda et av bilen i grøfta:

Jih009-1.jpg

Og her er meg som prøver og forklare til den sure politimannen at dette faktisk var et uhell:

Jih007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dro nettop av veien, nettop fiksa bilen etter den slutta og gå frammover i natt... :( men i væffal, kom runt en sving, viste det var glatt, IS.. og la ut ræva, og skulle rette den oppat. fkk kontra og sploysh oppi grøfta. motoren stoppa, faen faen faen tengte eg, starta den oppat, spetta den i revers, og jynga litt att og framm, og fikk den på veien att.. små flirte dei siste 150m heimatt... :-) gikk bra tror eg med bilen, ingen synlige skadar i værtfall...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider