Gå til innhold

Tikking i motor

Ranger emnet

onkelskrue

Anbefalte innlegg

Hadde problemer for en stund siden med at det kom en tikkelyd i bilen. Det viste seg å være kjedestrammeren til kamakslene. Den ble byttet der jeg kjøpte bilen fordi jeg hadde garanti.

Den ble byttet på ca. 145000.

Nå har bilen gått 160000 og tikkelyden har begynt å komme igjen.

KAn høre at det er fra kjedestrammeren denne gangen også. Men siden det er en kjedestrammer, hvorfor skulle det ikke være mulig å "stramme" den? Har jeg fortsatt garanti på den, siden den ble byttet på merkeverksted?

Er en Audi A4 1.8 T 99-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer for en stund siden med at det kom en tikkelyd i bilen. Det viste seg å være kjedestrammeren til kamakslene. Den ble byttet der jeg kjøpte bilen fordi jeg hadde garanti.

Den ble byttet på ca. 145000.

Nå har bilen gått 160000 og tikkelyden har begynt å komme igjen.

KAn høre at det er fra kjedestrammeren denne gangen også. Men siden det er en kjedestrammer, hvorfor skulle det ikke være mulig å "stramme" den? Har jeg fortsatt garanti på den, siden den ble byttet på merkeverksted?

Er en Audi A4 1.8 T 99-modell

Audi og Volkswagen tikker litt uansett! Er ikke noe å gjøre med;)

xX Audi A4 1,8T Quattro -97 Xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Burde vel kanskje bytte oljepumpa, men hvis oljetrykket er for lavt, skal det ikke lyse i en lampe da?

Er vel det greieste å kanskje bytte olje og rense den oljesilen i første omgang?

Eller hva mener dere? Er student, så har ikke akkurat råd til noe dyrt akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider