Gå til innhold

Får ikke lyd i bakhøyttalere

Ranger emnet

gecco

Anbefalte innlegg

Har en 2000 mod. VW Passat. Med bilen fulgte en Blaunpunkt San Remo RD 168 -hovedenhet og med denne fungere alle høyttalerne i bilen, både framme og bak. Etter at jeg skiftet ut denne med en Pioneer-spiller, funker ikke bakhøyttalerne. Regner med at dette har noe med Pioneer sin iso-kontakt vs. Volkswagen sin. Altså at de ikke har samme bruk av kontakter for høyttalerne.

Er det noen som har en oversikt over hvilke kontakter i VW sin ende av iso-opplegge som går til hva? Pioneer sin kontakt-stuss har jeg oversikt over, men hva som går til hva i selve bilen har ikke peiling på.

2000 VW Passat 1.9TDI 4motion

X 1991 Audi 90 2.3E Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2000 mod. VW Passat. Med bilen fulgte en Blaunpunkt San Remo RD 168 -hovedenhet og med denne fungere alle høyttalerne i bilen, både framme og bak. Etter at jeg skiftet ut denne med en Pioneer-spiller, funker ikke bakhøyttalerne. Regner med at dette har noe med Pioneer sin iso-kontakt vs. Volkswagen sin. Altså at de ikke har samme bruk av kontakter for høyttalerne.

Er det noen som har en oversikt over hvilke kontakter i VW sin ende av iso-opplegge som går til hva? Pioneer sin kontakt-stuss har jeg oversikt over, men hva som går til hva i selve bilen har ikke peiling på.

Det burde ha fulgt med spilleren da...

Gjorde hvertfall det når jeg installerte spiller i golfen jeg hadde...

Da måtte jeg bytte om på noe ledninger - men skjema for å gjøre det fulgte med spilleren...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har aldri opplevd at Pioneer har lagt ved oversikt over bilens ledningsnett. Dette må jo ta en god del plass med tanke på alle forskjellige biler ute på markedet.

Merket jeg kjøpte var riktig nok en clarion -

men det intrykket jeg fikk av papierene som fulgte med,

var at det kun var VW som hadde denne greia med å

måtte "bygge" om på ledningene...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har greid å kaste det desverre...

Men i det ledningsettet som fulgte med var det koblet til plugger for å bare bytte om - så jeg trengte ikke klippe noen kabler...

Her er en side med fargene kablene pleier ha:

http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=37&ids=artID

vet ikke helt om det hjelper deg men...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider