Gå til innhold

Eu-kontroll

Ranger emnet

Scorpio29

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få en ny godkjenning. Eks om man har tatt bilen på ett verksted og man får mangellapp. Er det da mulig å ta bilen på et nytt verksted og få ny godkjenning (ikke etterkontroll). Men for å se hvor forskjellig resultatene er? Ikke alle verksted som liker amcar f.eks... Hører jo støtt og stadig og slikt innfor amcarmiljøet... Selv har jeg vært heldig med mekanikeren jeg har hatt kontakt med.

Men er dette isåfall mulig?

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få en ny godkjenning. Eks om man har tatt bilen på ett verksted og man får mangellapp. Er det da mulig å ta bilen på et nytt verksted og få ny godkjenning (ikke etterkontroll). Men for å se hvor forskjellig resultatene er? Ikke alle verksted som liker amcar f.eks... Hører jo støtt og stadig og slikt innfor amcarmiljøet... Selv har jeg vært heldig med mekanikeren jeg har hatt kontakt med.

Men er dette isåfall mulig?

I det du tar eu-kontroll tror jeg det blir lagt inn i autosys at du har tatt kontroll og evt mangler - slik at andre bilverksteder vil få opp det når de går inn i autosys gor ny eu-kontroll...

Så tror ikke det går, men jeg er ikke sikker da...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor kan du ta så mange kontroller du selv ønsker.

Vi sender våre kontroller inn ved hjelp av BUS.

Der ser vi om bilen har vært inne til kontroll ved andre verksted som er koblet opp til BUS, med spørsmål om vi skal ha ny kontroll eller etterkontroll på forrige kontroll.

Om kunden vil ha ny kontroll så får han det.

Jeg pleier selv alltid å sjekke hva som har vært feil ved forrige kontroll. Noen ganger er de reelle, andre ganger ikke.

Og ved enkelte tilfeller har det blitt enda mer feil enn forrige gang og sur kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor kan du ta så mange kontroller du selv ønsker.

Vi sender våre kontroller inn ved hjelp av BUS.

Der ser vi om bilen har vært inne til kontroll ved andre verksted som er koblet opp til BUS, med spørsmål om vi skal ha ny kontroll eller etterkontroll på forrige kontroll.

Om kunden vil ha ny kontroll så får han det.

Jeg pleier selv alltid å sjekke hva som har vært feil ved forrige kontroll. Noen ganger er de reelle, andre ganger ikke.

Og ved enkelte tilfeller har det blitt enda mer feil enn forrige gang og sur kunde.

Hehe. Ja det er sant. Er alltid en risiko.

Takker for svar til alle. Fikk bekreftet det jeg trodde så denegod.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider