Gå til innhold

Hva synes dere om flake lakkering?

Ranger emnet

Asim

Anbefalte innlegg

Originally posted by vagen

hvorfor drive med flake lakkering, når ett stort banner med "det er gøy å være gay!" i front ruta vil utstråle like hetrofilt, men mye billigere?

Veit ikke helt med teksten og sånn, men ville heller investert i en banner i frontruta enn flake-lakk for å si det sånn. Og jeg er absolutt IKKE fan av bannere ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Laaars

I Norge også? Kan da ikke huske å ha sett så ekstremt mange kameleons-lakkerte biler... har sett èn Golf iallfall, men ikke så mye mer som jeg kan huske.

Ser sånn 3stk på vei til skolen omtrent hver dag, (de samme da :) ), var liksom kult de første par gangene.

Men, eier liksom ikke personlighet med kamelon lakk, iallefall ikke slik med maaange farger.

Candy går ;)

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flake lakk passer best på gamle drag biler synnes jeg... akkurat som flammer hører hjemme på HotRoder med stuk eller 50 tals biler...

Men skal du bygge showoff bilen fra helvete, må du drite i hva mannen i gata liker.... ta den HELT ut.... nærmest rive den av! Velg verdens kjipeste farge... de råeste TT'ne er de "østblokk grå" i den gata er det egentlig bare å velge en farge som ikke er "A4".....

Når man tenker på lakeringer og dekor++ så handler det egentlig om hvilken look du er etter.... "Clean" "Dyr" eller "giftig"

"Clean" vil jeg si funker best sammen med sære "solide" farger... tyskerne er flinke der....

"Dyr" mørke farger....0 juggel... sinnsyk blank...

"Giftig" Så mye hissig styling og dekor som skriker!!! Fargene kan hentes fra dyreriket... insekter og fisk viser klart og tydlig hvilke du IKKE messer med...

I denne settingen sammen med "solide" farger på dekoren tror jeg Flake funker som fy... men hele bilen blir overkill... eller guffent

I mine øyne bør en Skyline være giftig....

Denne synnes jeg ble relativt giftig.... riktig nok en Camry, men likevel...Med med no annet en sølv hadde den "drept" på hundre meter....!

http://home.no.net/jhu/Biler%20page/Temp/Rawfish.jpg

Legg ut bilde fra siden på PS forumet så kan vi lage litt forslag på lakk... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik H

foreslår at dere bare lakker den i en vanlig farge, søvl, rød, sort, r 34 blå eller noe. Og så bruker dere heller mer energi og penger i motor. Eks. hvis du spinner hensynsløst og ukontrolert bortover hele langsiden på rudskogen runde på runde driter de fleste i hvordan bilen ser ut! Mye bedre reklame det enn en "showhore" av en bil som står å glinser på utstilling hele dagen.. Pluss det er mye mer morro! :)

Pøh! Ja takk begge deler! En basic farge, også masse vinyl og dekaler! Go go go! :D

--

Hybris / Thorbjørn

http://www.getawayinoslo.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes så absolutt du bør gå for flake.

Det er så ikke alle farger som kommer til å passe i flake, men en farge som ligner på den sølvfargede Chaseren på bildet fra japan hadde vært dødsfett. Flake er på vei inn igjen, men det kommer aldri til å ta helt av da det er MASSE jobb å lakkere flake, og det er ikke så mange som kan dette.

Jeg er enig i at en vanlig farge vil være et bra valg, men hvorfor ikke ta noe som skiller seg ut OG som samtidig ser bra ut. Om ikke alle liker det de ser på utsiden, så får de heller ta en titt i motorrommet. Det kommer vel til å bli masse fett å se på nedi der etterhvert uansett. Det skal være en showbil som trekker oppmerksomhet til firmaet til Asim, så hvorfor skjule den i mengden? Det kommer til å komme nok skyliner med "vanlig" farge til norge etterhvert, så da er det like greit å få bilen til å skille seg ut først som sist. Man kan ikke velge en farge som tilfredsstiller alle, og det viktigste er jo å finne en farge man kan leve med selv. Asim skal jo tross alt se bilen hver dag,det skal ikke dere :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flake er helt greit nok hvis du finner den rette fargen. Ser greit ut i virkeligheten men ikke bra på bilder!!! vet ikke hvorfor men ser litt ut som lekebiler på bilder.

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider