Gå til innhold

Darty's Golf GTI 16V

Ranger emnet

Darty

Anbefalte innlegg

• Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veeel.. I går kjørte jeg over en fartshump, plutselig sluttet hovedlysene å funke, og jeg så det veltet røyk ut av dashbordet!

Jeg stoppet bilen, slo av lysene, åpnet panstret for å se om det var noe der, men når jeg hadde kastet et lynraskt blikk dit og så at alt så normalt ut der røsket jeg vekk under dashbordet, sånn at jeg kom til sikringsboksen, og da så jeg litt flammer og rødglødende ledninger. Fikk blåst ut flammene, og ledningene kjølte seg ned etter hvert. Etter hvert prøvde jeg å starte (Jeg måtte komme meg hjem), og det gikk fint. Helt til jeg hadde kjørt en liten kilometer. Da kom det plutselig røyk ut av bryteren til lysene, så jeg slo av bilen og bryteren, for så å røske ut bryteren. Den var varm som faen, og siden plastikken hadde smeltet gikk det nå ikke ann å slå på lysene, så jeg måtte kjøre 3 km uten lys. Var mange som blinket med lysene da ja :D

Men en spesiell takk må jeg gi til den bilen som slo på langlysene når han så at jeg kjørte uten lys, FOR IKKE Å SLÅ DEM AV IGJEN! Jeg så ikke en dritt men satset på at jeg ikke havnet utfor veien før han var forbi meg..

Jeg har ikke sett noe særlig på skadene, men jeg må skifte ut noen av ledningbitene, og få ny bryter til lysene (Om noen har denne liggende vil jeg gjærne kjøpe) :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tok golfen i garasjen i helga for å få sjekket resultatet etter det kom en sky med røyk opp fra dashbordet sist helg..

Det var en ledning som hadde vært så varm at det ikke var en liten bit plastikk igjen på den en gang.

Ledningen gikk fra tenningslåsen, ned og bak sikringsboksen, inn i en kontakt (Se bildet), opp og over innstrumentene, for så å avslutte i ingenting. Jeg fulgte ledningen, men det var altså bare en ledningsstump i enden. Jeg skjønner ikke hvor denne har vært, eller hva den er til. Så om noen vet noe om det, hjelp meg!

Her er kontakten som den brente ledningen gikk til, og fortsatte ut på på andre siden. (det var bare denne ene ledningen som gikk til kontakten)

IMG_0064.jpg

Her ser du enden av ledningen jeg satt igjen med til slutt. (Henger ut og ned ved siden av rattet)

IMG_0065.jpg

Som dere også ser har en tidligere eier av bilen lakket "detaljer" i sølv farge. Dette skal jeg lakke matt svart nå som jeg først er i gang med interiøret :)

Og mens golfen var i garasjen, måtte pontiacen stå ute å fryse stakars..

IMG_0059.jpg

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

I dag har jeg endelig fått ihopen hele interiøret og fått tatt meg en prøvetur!

På grunn av at div. ledninger smeltet har jeg måttet bytte ut rundt 10 meter med ledning, byttet lysbryter osv.

Og når jeg først hadde hele innstrumentpanelet osv ute lakkerte jeg det matt svart med det samme siden en av de forige eierene syntes sprayboks-sølv så bra ut.. :nono:

Hadde egentlig fått tak i noen BBS RM felger, men så ble de plutselig solgt, desverre.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's all in the details.. ;)

IMG_0253.jpg

Har også fåtten genial sak.. Med denne kan man velge felgstørrelse og bredde, så kan man sjekke hvor mye innpress man skal ha!

IMG_0255.jpg

Til slutt et bilde av interiøret etter montering av nylakkede deler.. Men har fortsatt igjen å lakke tingene på døren.

Skulle også fått meg cd-spiller i sort, men det blir ikke med det første.

IMG_0258.jpg

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider