Gå til innhold

innpress på felg? Lystyrke??

Ranger emnet

GolFen 4

Anbefalte innlegg

hei!

Det ser ut til at det er mange "myevitende" folk her ute, så jeg fyrer løs med et par spørsmål, som det sikkert er svar å få på!

1.

er det noen som vet hvor mye innpress jeg kan ha på hver felg på golf 4 1999?? min. max??? vet det er 15mm på hver aksling.

det står ingenting i vognkortet om hvor mye det er på akslingen.

hvis dere skjønner???!

2.

hva skjer/kan skje hvis det brukes en 12v 100w pære på noe som "kommer" med 12v 55w??

takker for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høyt eller lavt innpress man kan ha kommer også ann på bredden på felgen. Man kan ha lavere innpress på en smal felg og motsatt.

En safe kombinasjon på Golf 4 er f.eks. 8-8,5x17, 18 eller 19 med ET (innpress) 35.

20" er heller ikke noe problem men da må man begynne å se litt mer på bredde og ET samt dekkdimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høyt eller lavt innpress man kan ha kommer også ann på bredden på felgen. Man kan ha lavere innpress på en smal felg og motsatt.

En safe kombinasjon på Golf 4 er f.eks. 8-8,5x17, 18 eller 19 med ET (innpress) 35.

20" er heller ikke noe problem men da må man begynne å se litt mer på bredde og ET samt dekkdimensjon.

okey! kor du trur det blir å gå med dette: 7,5x17" ET 38 225/45/17 ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey! kor du trur det blir å gå med dette: 7,5x17" ET 38 225/45/17 ???

Det er en helt ok kombinasjon av dekk og felg. Med 7,5" bred felg og 225 dekk vil du få så og si rette dekksider uten strekk.

ET 38 er hvis jeg ikke husker feil originalinnpress på Golf 4.

En annen dekkdimensjon som også er grei er 205/50x17. Denne dimensjonen er kanskje bedre egnet som vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider