cheela Skrevet Desember 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2003 Hei Jeg er da ny her, har null peiling på bil,men kjører en gul polo color consept. er fornøyd med bilen, men den lekker gearolje og har hørt at det er visst et problem med de bilene, den modellen. det er en 97 md. noen som har vært borte i dette?:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Desember 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2003 Velkommen hit!! De girkassene til Polo har ikke fått så mye skryt nei. Ikke verdens beste å gire med heller. Men at den lekker må da kunne fikses lett. Det er vel helst ved tappepluggen eller at en sim-ring er dårlig. Er i alle fall ikke no gøy å havarere girkasser. På Sierraen jeg hadde begynte den å pipe i godt driv på E6en så smalt det. Masse svart røyk da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo_gti16v Skrevet Desember 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2003 hei,velkommen til polo`s svakeste side:)..hehe...Jeg kan gearkasse(tatt livet av 3stk):( Siter Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!! http://www.lundalracing.piczo.com -85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p -86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:) -x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties: -x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pudding Skrevet Desember 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2003 hint hint, signatur :D Siter Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder... Driftfun.com LS1 200sx s13 under konstruksjon... www.gunstig.no <-Bilvideo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Desember 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2003 Originally posted by Polo_gti16v hei,velkommen til polo`s svakeste side:)..hehe...Jeg kan gearkasse(tatt livet av 3stk):( Men det hører med til historien at bilen din har blitt kjørt litt hardt og;) Er vel ikke lenge før jeg knaser mi jeg heller.. Har blitt litt mer slinger i valsen på de 14000km jeg har kjørt med bilen.. hehe Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 jeg også lurer på en ting angående gear-kasse`n.. har kun hørt om problemer på 1.6 8v`n , ikke på 16v`n ? er dette tilfeldigheter eller står det noen form for forsterket gear kasse på 1.4ltr 16v`n ? jeg har heldigvis ikke hatt problemer med gear kassen ;) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Originally posted by Gou jeg også lurer på en ting angående gear-kasse`n.. har kun hørt om problemer på 1.6 8v`n , ikke på 16v`n ? er dette tilfeldigheter eller står det noen form for forsterket gear kasse på 1.4ltr 16v`n ? jeg har heldigvis ikke hatt problemer med gear kassen ;) 16V kassene er annerledes... mye lavere utveksling men dessverre ikke noe særlig sterkere.... men 16V har lavere dreiemoment enn 1.6 8v så kanskje derfor den tåler lenger... samme problemene er på gti kassene også... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Originally posted by nitewlkr 16V kassene er annerledes... mye lavere utveksling men dessverre ikke noe særlig sterkere.... men 16V har lavere dreiemoment enn 1.6 8v så kanskje derfor den tåler lenger... samme problemene er på gti kassene også... takk.. btw.. you got mail :p Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloDude Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Hey Cheela......jeg har akkurat den samme bilen og jeg bytta simring på giroverføringa pga svetta litt nå(rundt 99700 km ca) Ingen kjempe lekkasje,men det kunne det fort blitt sa Møller....du burde få sjekka det fort!!!!! Velkommen inn hit da!!!!!!!! Gjort mye med cc din? Siter -2011 Skoda Superb. -Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Hjelp!! fikk beskjed om at simeringen på min girkasse svettet litt og, da var den gått 110.000, det er no over ett år siden og nå er den gått 139.000... *ut å se på girkassen i mørket:(* Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharpie Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 mens dette temaet er oppe; mor mi sin polo 6n 1.6 har siste tiden fått ulyder fra girkassa, den har gått ca 140 000. man hører det spesielt godt ved 2500-3000 o/min og når den "bremser" på giret. ved pådrag er det ingen ulyd, det samme når clutchpedalen er inne noen forslag? kan det vere utløserlageret? eller bytte den inn fort som f....? :) ps: ja, det er olje på kassa, har skifta også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo_gti16v Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 utløserlager...koster ca 300 kr...Har skiftet selv;) 4-5 tima med skruing...(alltid noe som sitter fast);) hehe...polo=TRANG hood...:D Siter Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!! http://www.lundalracing.piczo.com -85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p -86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:) -x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties: -x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by Polo_gti16v utløserlager...koster ca 300 kr...Har skiftet selv;) 4-5 tima med skruing...(alltid noe som sitter fast);) hehe...polo=TRANG hood...:D enig med at det er trangt i motorrommet på polo:D noen som har skiftet registerreim selv? ikke noe serlig gøy kan jeg si ihvertfall Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharpie Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 polo_gti16v: hadde en mistanke om at det var utløserlager ja, men skal man ikke høre samme ulyden om bilen står på tomgang i fri? det å skifte det skal nok gå greit, men vil nesten vere sikker før jeg går løs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by even_e84 enig med at det er trangt i motorrommet på polo:D noen som har skiftet registerreim selv? ikke noe serlig gøy kan jeg si ihvertfall polo er desverre trangt ja.. iallefall på 16v`n.. 8v`n er noe romsligere.. men alikavel.. e sånt så det ska vær.. trongt :D Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg