Gå til innhold

Gearkasse...

Ranger emnet

cheela

Anbefalte innlegg

Trangt..hallo...jeg kjørte Fiat Uno før..D E T er trangt!!!!!!!!!!!!!!!!

Men jada,det er ikke go plass nedi der nei.

Siden vi snakker gir...noen som har prøvd sånn utvekslings-kit?

Dvs så man får mer tettstega kasse....hjelper det på den rotete 6N kassa tro?????

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snuska litt rundt på et tysk polo gti forum.. De sier at girkassa på 6ngti'n går når den har rulla rundt 100.000 og at girkassa til 6nf er mye bedre, men dette gjelder vel gti'n.. Noen som har peil på hvor mye en 6nf kasse kan koste og hvor mye jobben kan komme på?

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by nitewlkr

16V kassene er annerledes... mye lavere utveksling men dessverre ikke noe særlig sterkere.... men 16V har lavere dreiemoment enn 1.6 8v så kanskje derfor den tåler lenger...

samme problemene er på gti kassene også...

:D :D Lekker gjør kassa "vår" uansett. Møller her i byen sitter akrobat NÅ å kikker på bilen, tenkte å spandere service på han, er jo nyttår....også ringer svina å sier kassa lekker.

Tydeligvis noe som går, siden flere har samme problem i disse dager..:op

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta simring på kassa på bilen min når jeg kjøpte den, hadde da gått ca 83k. Var bare snakk om svetting da, den lakk ikke..... Syntes at gearkassa på 6N virker litt lurvete egentlig, ingen ordentlige "spor" den går i, og gearspaken føles som en rørepinne uansett hvilket gear den står i! Er også litt "rart" det sporet den går i når den skal i revers, men jeg tror alle 6N kassene er slik...!???

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloBoy

Bytta simring på kassa på bilen min når jeg kjøpte den, hadde da gått ca 83k. Var bare snakk om svetting da, den lakk ikke..... Syntes at gearkassa på 6N virker litt lurvete egentlig, ingen ordentlige "spor" den går i, og gearspaken føles som en rørepinne uansett hvilket gear den står i! Er også litt "rart" det sporet den går i når den skal i revers, men jeg tror alle 6N kassene er slik...!???

Det kan stemme det, er ikke den mest presise girkassen. Skulle gjerne hatt den trang. som så mye annet :D

Hva kostet det å bytte ut den simringen..?? Var litt lett pippling hos meg, ikke noe kjempe, men kunne vente med å gjøre det, så da gjørmann så!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Hva kostet det å bytte ut den simringen..?? Var litt lett pippling hos meg, ikke noe kjempe, men kunne vente med å gjøre det, så da gjørmann så!

Husker ikke helt hva den kostet, men var ikke mange kronene for selve ringen. Har kvitteringssamlingen liggende i bilen.... Har en kamerat som er mekaniker på VAG som tok jobben for meg, så hva jobben hos VAG koster vet jeg ikke.... :D Tror ikke det er så komplisert å bytte den selv, bare endel "fikling". Hehe

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk tråden min om tips til giroverføring her på Polo-forumet. Og siden noen nevnte nyttår......jeg var så "HELDIG" å oppdage dette da jeg skulle dra i nyttårs selskap så jeg måtte låne meg bil jeg...ikke såååå gøy.......

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider