ullizz Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Har nettopp fått meg ein 2003 V40 2.0T og lurer litt på forskjellige modifiseringer av motoren, som chip, oppgradering til t4, turbotrykk, osv... (alt av interesse) men motoren har gått snart 210000 og lurer på om det er ting eg bør styre vekk fra for å unngå større slitasje på motoren. Var ikkje heilt klar for å bytte ut motoren heilt enda. Siter o - 2003 Volvo V40 2.0T o - 1996 Toyota Carina 1.8SLi (til salgs 49900,- på finn.no) x - 1992 Volvo 460 1.7i x - 1989 Golf 2 1.6/1.8 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullizz Skrevet November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Er det ingen som har noen råd å gi??? Siter o - 2003 Volvo V40 2.0T o - 1996 Toyota Carina 1.8SLi (til salgs 49900,- på finn.no) x - 1992 Volvo 460 1.7i x - 1989 Golf 2 1.6/1.8 GTi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 denne motoren som er på din modell er ikkje anbefalt å trimme meir enn ein chip, dette pga veldig dårlige stempler.. så skal du oppgradere til t4 må du også kjøpe nye stempler blant annet. kjøp ein T4 motor fra sverige du heller.. dei er ikkje så dyre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belliboy Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Har nettopp fått meg ein 2003 V40 2.0T og lurer litt på forskjellige modifiseringer av motoren, som chip, oppgradering til t4, turbotrykk, osv... (alt av interesse) men motoren har gått snart 210000 og lurer på om det er ting eg bør styre vekk fra for å unngå større slitasje på motoren. Var ikkje heilt klar for å bytte ut motoren heilt enda. Får å få ca 20-30 hk mer gratis, er det bare å dra ut slangen til wastegaten på magnetventilen, den er merket med gul. Men pass på at du ikke får for mye trykk, da ryker toppen. Få deg turbotrykksmåler som du kan følge med trykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 øhh.. river han ut slangen vil jo trykket gå til himmels, da er det jo ingen ting som stopper.. kjøp heller ein boostkontroller hvis du skal gjøre det på den måten belliboy seie, dette er også ein stor risk for motoren. Men ja kjøp ein måler FØR du starter å skru noe på trykket.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.